ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی «صدای مردم»
*******************************
✅پل ایمیلی: sedayemardommag@gmail.com
✅پل پیامکی: عزیزان می توانند نظرات خود را پیرامون کیفیت و محتوای صدای مردم، به شماره 100009 پیامک نمایند.
✅شماره مرکز پخش: 09305214929
*******************************
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی جنوب کشور
✅صاحب امتیاز و مدیر مسئول: محمدجهانبخش
✅سر دبیر: هادی مسعودی
*******************************
✅پل ارسال هدایای فرهنگی:
6104337926885797 کارت ملت
5239091833 شماره حساب نزد بانک ملت
*******************************
✅نشانی دفتر نشریه:فارس-شیراز-بزرگراه شیراز سپیدان - نبش زیتون 11- دفتر ماهنامه ی صدای مردم
کدپستی:7194113111
*******************************
✅گستره ی توزیع: استانهای فارس-کهگیلویه و بویراحمد-خوزستان-چهارمحال بختیاری-بوشهر
*******************************
✅ما را در گوگل پلاس دنبال کنید:
ماهنامه صدای مردم: sedayemardommag
✅نشانی اینترنتی ما در گوگل:
google.com/+ماهنامهصدایمردم139413881357
✅مرورگرهای پیشنهادی برای پلاس:
Internet Explorer & Opera
*******************************
آدرس و مکان های توزیع ماهنامه صدای مردم در شیراز:

*کیوسک چهارراه ملاصدرا
*کیوسک مقابل باغ ارم
*کیوسک مقابل مسجد دانشگاه
*کیوسک واقع در خیابان انقلاب جنب نگار خانه وصال
*کیوسک واقع درچهار راه گمرک, مقابل بانک توسعه و تعاون
*کیوسک واقع در خیابان زند ابتدای خیام
*کیوسک واقع درخیابان زند ابتدای انوری
*کیوسک چهارراه ادبیات روبروری دفتر وزارت خارجه
*بیست متری سینما سعدی نبش خیابان معدل کتاب فروشی منگان(هانیوان)
*کیوسک میدان آستانه روبروی حرم سید علاءدین
و در نماز جمعه شیراز...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
۰۸ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۲

شیوع بد بینی در رسانه ها


هدی کیانی(دانشجوی افغانستانی دانشگاه شیراز)/ ای مردم،پروا کنید از پروردگارتان که شما را از یک تن آفرید – سوره ی نسا – او گفت همه ی ما یک تنیم و هزاران سال است که این جمله به زبان ها، آوا ها و اشکال مختلف در جهان تکرار می شود و هر بار نادیده گرفته می شود. خنده دار نیست؟ خنده دار نیست که شنیدن و دیدن ساده ترین عملیست که از انسان بر می آید و این را هم از خود دریغ میکند؟ که اگر غیر از این بود این همه جنگ و خون ریزی برای چه؟

چه فرقی می کند انسان با انسان؟ آفریقایی ، پاکستانی ، عراقی ، افغانستانی و ایرانی...همه ی ما یک تنیم و معیار تفاوتمان نه زبان و رنگ و کشور است؛ بلکه تقوای ماست.

حرف ها و جملات آنقدر تکراری و کلیشه ای هستند ودرعین حال مظلوم و بی پناه که هرجایی بیان شد، گفتند؛ تکراریست و هربار در ذهن؛ این جمله مرور شد"تکراری است ولی..."

داستان همیشه ی دنیاست که قوی تر،ضعیف تر را تحقیر می کند و فرقی هم ندارد چه کسی! آن ها که ادعای دین و ایمانشان می شود یا آن ها که می گویند بی ایمان و کافر و مرتدند."هالیوود مسلمانان را وحشی،غارتگر و زامبی معرفی می کند و مسلمانان یکدیگر را"! شما را به خدا برگردید جمله ی قبل را یک بار دیگر مرور کنید.

مثل این می ماند که پسر بچه ای از پسر همسایه که از او بزرگتر است کتک بخورد و چون زورش به او نمی رسد تمام همکلاسی هایش را یک فصل کتک مهمان کند. یک عقده که از روان ضعیف حاصل می شود.

بگذارید یکبار هم که شده خودمان را نقد کنیم. خودمان که ادعای خدا و پیغمبرمان می شود. خودمان که مدعی این هستیم ایران؛ کشور شیعه و خانه ی دوست داران امام زمان است. ما که می گوییم هالیوودی ها خدا و پیغمبر ندارند. آن ها که مسلمان نیستند و از انسانیت هم به دورند. ما که می گوییم هالیوود را یهودی ها اداره می کند! ماهم که شیعه ایم صدا و سیما و رسانه های ایران را به نوعی دیگر اداره می کنیم.

اکنون زمان آن رسیده که ازسریال "شیوع" بگویم. آن جا که انسان های ساکن افغانستان را مریض معرفی کردند. تصورش را کنید؛ چقدر حقیر می شوند در برابر جامعه ای که خود را عالم و دانشمند و مسلمان و انسان میدانند به عده ای بگویند:"مریض" ولی خب ما که خدا و پیغمبر سرمان می شود. سینمای ما هم که سینمای انسانی و اسلامی است و یهودیزه هم نیست و اتفاقا صاحبانش هم ادعای اسلام دارند.تفاوتمان در چیست؟

بگذریم لطفا کمی تفکر در حد دو دقیقه به این جمله که :« انسانی نیست که قوی تر،ضعیف تر را تحقیر کند» حالا صدا و سیمای ایران ! ساختن شیوع انسانی بود؟"

پخش این سریال که نشان می داد؛ آمریکایی‌ها یک نوع بیماری را از طریق یک افغانستانی به ایران منتقل می‌کنند،.فقط یک نمونه بود در میان مثال های دیگری که میتوان نام برد که مستقیم و غیر مستقیم به مهاجران افغانستانی توهین می کند. متاسفانه رسانه های ایران به جای پرداختن به سوژه و مضامین مناسب و نشان دادن واقعیت ها که می تواند نشانگر ظرفیت ها و فرصت ها درکنار برخی مسائل و مشکلات باشد؛ به آفرینش‌هایی دست می‌زنند که نه تنها با واقعیت‌های جامعه افغانستان همخوانی ندارد، بلکه به گونه غیر مستقیم تلاشی در جهت ایجاد بدبینی و«فصل کردن» این  دوملت با هم است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی