ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی «صدای مردم»
*******************************
✅پل ایمیلی: sedayemardommag@gmail.com
✅پل پیامکی: عزیزان می توانند نظرات خود را پیرامون کیفیت و محتوای صدای مردم، به شماره 100009 پیامک نمایند.
✅شماره مرکز پخش: 09305214929
*******************************
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی جنوب کشور
✅صاحب امتیاز و مدیر مسئول: محمدجهانبخش
✅سر دبیر: هادی مسعودی
*******************************
✅پل ارسال هدایای فرهنگی:
6104337926885797 کارت ملت
5239091833 شماره حساب نزد بانک ملت
*******************************
✅نشانی دفتر نشریه:فارس-شیراز-بزرگراه شیراز سپیدان - نبش زیتون 11- دفتر ماهنامه ی صدای مردم
کدپستی:7194113111
*******************************
✅گستره ی توزیع: استانهای فارس-کهگیلویه و بویراحمد-خوزستان-چهارمحال بختیاری-بوشهر
*******************************
✅ما را در گوگل پلاس دنبال کنید:
ماهنامه صدای مردم: sedayemardommag
✅نشانی اینترنتی ما در گوگل:
google.com/+ماهنامهصدایمردم139413881357
✅مرورگرهای پیشنهادی برای پلاس:
Internet Explorer & Opera
*******************************
آدرس و مکان های توزیع ماهنامه صدای مردم در شیراز:

*کیوسک چهارراه ملاصدرا
*کیوسک مقابل باغ ارم
*کیوسک مقابل مسجد دانشگاه
*کیوسک واقع در خیابان انقلاب جنب نگار خانه وصال
*کیوسک واقع درچهار راه گمرک, مقابل بانک توسعه و تعاون
*کیوسک واقع در خیابان زند ابتدای خیام
*کیوسک واقع درخیابان زند ابتدای انوری
*کیوسک چهارراه ادبیات روبروری دفتر وزارت خارجه
*بیست متری سینما سعدی نبش خیابان معدل کتاب فروشی منگان(هانیوان)
*کیوسک میدان آستانه روبروی حرم سید علاءدین
و در نماز جمعه شیراز...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

محمد جهانبخش:

شما سرمایه انقلابید نه تریبون احزاب!

در یکی از روزهای گذشته شاهد انتشار خبری با عنوان برگزاری همایش«معرفی گزینه نهایی اصولگرایان شهرستان های بویراحمد و دنا» برای شرکت در انتخابات مجلس  شورای اسلامی در سطح رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد بودیم.


در این همایش برخی از چهره های سیاسی استان حضور یافته و بر وحدت تأکید کرده و در نهایت شورایی به نام شورای حکمیت اعلام کرد که دکتر ستار هدایت خواه گزینه منتخب و اصلی مورد حمایت اصول گرایان شهرستان های بویراحمد و دنا خواهند بود.

گذشته از پوشش متفاوت واکنش آقای دکتر هدایتخواه در رسانه های استان به این تصمیم و با قطع نظر از شایستگی ها و توانمندی های ایشان در وکالت مجلس شورای اسلامی و ارجحیت ایشان از سایر گزینه ها و ...هدف نگارنده از نوشتن این یادداشت بررسی رفتار رییس شورای حکمیت از حیث رعایت قانون و تبعیت از اوامر امام خامنه ای است.

رئیس این شورا آقای حجه الاسلام صفدر پناهی مسئول شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

برگزاری جلسات سیاسی و تشکیلاتی به وسیله احزاب و جریانات سیاسی برای رسیدن به اجماع و وحدت نظر نیروها امری مرسوم و طبیعی است اما آنچه که موجب نگرانی می شود حضور خلاف قاعده و قانون مسئول شورای سیاست گزاری ائمه جمعه استان و هزینه شدن موقعیت و جایگاهی است که به انقلاب اسلامی ایران و نهادهای برخاسته از آن تعلق دارد، نه به یک حزب و جریان سیاسی.

بدیهی است ورود افراد و نهاد های خاص که کارویژه آنها حفظ وحدت- امنیت- تقویت وفاق اجتماعی و حراست از مرزهای انقلاب اسلامی است در رقابت های سیاسی و  از  نظر افکار عمومی به حساب آمدن یکی از اطراف این رقابت ها سم مهلکی است که همگان به آن واقف هستیم و عدم رعایت این مسأله موجب دو قطبی کردن فضای جامعه که یکی از نگرانی های رهبر معظم انقلاب است می شود.

پرواضح است امام جمعه ی هر منطقه باید همچون پدری برای تمام افراد ولایت مدار و انقلابی با هر سلیقه سیاسی باشد، هر چند آن فرد سلیقه سیاسی خاصی را در چهار چوب نظام بپسندد که مورد پسند امام جمعه قرار نگیرد؛ امام خامنه ای در این باره می فرمایند: « یکی از خطرهایی که انقلاب را تهدید می کند، همین است که مردم دچار دودستگی شوند و جناح بندی و صف آرایی و خط و خطوط بر آنها حاکم شود. اگر امام جمعه به زبان بگوید که من به جایی وابسته نیستم و جناحی را تقویت نمی کنم و حتّی این نکته را در نماز جمعه هم تأکید بکند، اما در واقع این گونه نباشد، مردم متوجه این دو موضع میشوند.

 واقعاً باید آقایان ائمه جمعه پدرانه برخورد کنند. البته امکان ندارد انسان در دل خود، با دو آدم یا دو جریانی که از لحاظ فکری و سیاسی و سلیقه ای در مقابل هم قرار دارند، یکسان برخورد کند. طبیعی است که بالأخره شما از این دو نظر، یکی را قبول دارید و دیگری را نمی پذیرید و به همان اندازه نسبت به آن که با شما همفکر است، گرایش قلبی بیشتری دارید – اشکالی هم ندارد – اما دقت کنید که برداشت ذهنی شما نبایستی در عمل و اظهارات و برخوردتان اثر بگذارد

جناب آقای پناهی به این موضوع اندیشیده اند چگونه ائمه جمعه استان می توانند دم از وحدت جریانات سیاسی و طرفداران آنها بزنند در حالی که شخص مافوق و ناظر بر ایشان به وضوح جریان خاصی را تقویت کرده اند؟ امام خامنه ای در این رابطه می فرمایند: « این طور نیست که ما در تریبون نماز جمعه به مردم بگوییم به هیچ طرف وابستگی نداریم و از کاندیدایی حمایت نمی کنیم و پدر همه هستیم، اما در کنار این حرفها، با تعبیرات و گوشه و کنایه و بعضی از کارهای جنبی، برخلاف این گفته و ادعا عمل کنیم؛ مردم زود می فهمند. این اشتباه است که ما خیال کنیم مردم به زبان فریب می خورند و خیال می کنند که ما به یک طرف و جناح گرایش و تمایل خاصی نداریم؛ خیر، مردم این اختلاف را حس میکنند و تفاوت بین قول و عمل امام جمعه، اثر معکوس خواهد بخشید

ممکن است در توجیه این رفتار اشتباه پاسخ هایی داده شود که ما آنها را بررسی خواهیم کرد؛

 الف: اصولگرایی یک حزب نیست و یک تفکر است فلذا این گونه اقدامات اساسأ به لحاظ موضوعی منتفی است!

پاسخ: درست است که اصولگرایی یک تفکر  است ولی جنبه ی فکری آن تا وقتی است که فرد در مقام تبیین شاخصه ها و ارایه ی معیارهایی برای تشخیص جریان حق و باطل است اما  هنگامی که پا را از حد مسائل فکری فراتر بگذاریم و با شرکت در جلسه ی خاص تشکیلاتی اصولگرایی آنهم به صورت علنی وارد مصادیق بیرونی آن بشویم این عمل دیگر مشمول عنوان تبیین و روشنگری نخواهد بود و یک فعل سیاسی است.

به راستی  اگر این آقایان در این جایگاه ها و موقعیت های حقوقی قرار نمی گرفتند می توانستند مانند سایر روحانیون عادی(بدون جایگاه حقوقی) که اتقاقأ شاید از نظر درایت و تدبیر سیاسی در مرتبه ی بالاتری قرار داشته باشند به عنوان اعضای شورای حکمیت در این باره تصمیم گیری نمایند؟

ب: ممکن است کسی ادعا کند این جلسات خصوصی بوده و حضور این افراد به صورت پنهانی  یا صرفأ برای ارایه ی مشورت بوده است؟

پاسخ: اولأ؛ اقدام پنهانی و غیرعلنی نمی تواند مجوزی برای عبور از خطوط قرمز باشد ثانیأ؛ جلسه ای که در یک حسینه با حضور بیش از چند صد نفر و با حضور احتمالی خبرنگاران و...از جمله خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی دنانیوز بوده است یک جلسه ی پنهانی نیست ثالثأ؛ ارائه مشورت دلسوزانه صرفاً از طریق شرکت در جلسه عمومی امکان پذیر نیست و راههای بهتری که قابل جمع با سایر وظایف دارد هم باشد وجود دارد.

ج: این گونه اقدامات در سطح کشوری متداول و متعارف بوده و حتی بعضآ توسط مسئول شورای سیاست گزاری ائمه جمعه کشور و...هم انجام شده است!

پاسخ: اقدام خلاف قانون و خلاف اوامر و نواهی امام خامنه ای توسط هر کسی در هر سطحی امری غیر قابل قبول است و شایسته است افراد رده بالای کشوری التزام و تعهد عملی بیشتری به فرمایشات امام خامنه ای داشته باشند، ضمنأ اقدام خلاف قانون مقام مافوق برای دیگران مانند سنت و سیره ی معصومین حجیت ندارد و قانون ملاک سنجش رفتار است و از رفتار خلاف قانون مافوق نمی توان قیاس اولویت ساخت و باید ایشان را هم امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

امیدواریم مسئول محترم شورای سیاستگزاری  ائمه جمعه استان که به طریق اولی دارای جایگاه مهمتری از ائمه جمعه تحت نطارت خویش می باشند و می بایست بر محتوای ارائه شده در خطبه ها و رفتار و عملکرد ایشان نظارت قانونی کنند و همچنین سایر مسئولین با درک صحیح از جایگاه خود و الگو گرفتن از رهبر معظم انقلاب فردی فرا جناحی و با نفوذ کلام برای تمام اقشار باقی بمانند و این رفتار اشتباه را تکرار ننموده تا با افت و خیز یک جریان سیاسی و حزب خاص مقبولیت و شأنیت پدری و فراجناحی و وظیفه ی وفاق بخشی ایشان دستخوش تغییر و تزلزل نگردد.
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۶
ماهنامه صدای مردم

احزاب

انقلاب

صدای مردم 6

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی