ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی «صدای مردم»
*******************************
✅پل ایمیلی: sedayemardommag@gmail.com
✅پل پیامکی: عزیزان می توانند نظرات خود را پیرامون کیفیت و محتوای صدای مردم، به شماره 100009 پیامک نمایند.
✅شماره مرکز پخش: 09305214929
*******************************
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی جنوب کشور
✅صاحب امتیاز و مدیر مسئول: محمدجهانبخش
✅سر دبیر: هادی مسعودی
*******************************
✅پل ارسال هدایای فرهنگی:
6104337926885797 کارت ملت
5239091833 شماره حساب نزد بانک ملت
*******************************
✅نشانی دفتر نشریه:فارس-شیراز-بزرگراه شیراز سپیدان - نبش زیتون 11- دفتر ماهنامه ی صدای مردم
کدپستی:7194113111
*******************************
✅گستره ی توزیع: استانهای فارس-کهگیلویه و بویراحمد-خوزستان-چهارمحال بختیاری-بوشهر
*******************************
✅ما را در گوگل پلاس دنبال کنید:
ماهنامه صدای مردم: sedayemardommag
✅نشانی اینترنتی ما در گوگل:
google.com/+ماهنامهصدایمردم139413881357
✅مرورگرهای پیشنهادی برای پلاس:
Internet Explorer & Opera
*******************************
آدرس و مکان های توزیع ماهنامه صدای مردم در شیراز:

*کیوسک چهارراه ملاصدرا
*کیوسک مقابل باغ ارم
*کیوسک مقابل مسجد دانشگاه
*کیوسک واقع در خیابان انقلاب جنب نگار خانه وصال
*کیوسک واقع درچهار راه گمرک, مقابل بانک توسعه و تعاون
*کیوسک واقع در خیابان زند ابتدای خیام
*کیوسک واقع درخیابان زند ابتدای انوری
*کیوسک چهارراه ادبیات روبروری دفتر وزارت خارجه
*بیست متری سینما سعدی نبش خیابان معدل کتاب فروشی منگان(هانیوان)
*کیوسک میدان آستانه روبروی حرم سید علاءدین
و در نماز جمعه شیراز...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات



برخی مسؤلین ارزش جایگاهی که در آن قرار دارند را درک نمی کنند

مینا کمالی/ شیراز مهد فرهنگ و هنر به عادتی دیرینه سال هاست جوانانی را به خود می بیند که میراث دار اسلاف هنرمند و هنر پرور خویش هستند. مسعود منوچهری مدیر موسسه بچه های کتاب چهره ای آشنا برای دوستداران فرهنگ است. او با سال ها فعالیت در حوزه نشر کتاب و دو سال مدیریت فرهنگی حرم حضرت شاهچراغ (ع) حقیقتا کارنامه درخشانی از خود بر جایگذاشته و بجاست که با این فعال فرهنگی بیشتر آشنا شویم.


صدای مردم: با سلام. ارزیابی شما از فضای فرهنگی شیراز چیست ؟

منوچهری:دستگاه های دولتی و شبهه دولتی اعم از اداره ارشاد، حوزه هنری، سازمان تبلیغات و . . که وظیفه ذاتی کار فرهنگی دارند متاسفانه تا به حال هیچ بروز بیرونی قابل توجهی نداشته اند. یعنی شما یک شاخصه کار فرهنگی تاثیرگذار براکوسیستم شهر نمی بینید. اما در فضای دانشجویی و بدنه مردمی، افراد دغدغه مندی هستند که در این زمینه احساس وظیفه کرده و با کمترین امکانات مشغول کار هستند و البته این گروهای مردمی هم به شکل جزیره ای کار می کنند و لازم است برای فعالین فرهنگی هر شهر دوره های آموزشی برگزار شود تا با چهارچوب کار فرهنگی و اهداف و ضرورت های آن بیشتر آشنا شده و با شناخت توانایی افراد و تعیینافق، سیر کلی حرکت فرهنگی شهر نمایان شود. ضمن اینکه کار فرهنگی باید استمرار داشته باشد و فرهنگ مقوله ای نیست که بشود با آن مقطعی برخورد کرد بلکه نیاز به هزینه و پیگیری مستمر دارد.

صدای مردم: با توجه به فعالیت های شما در حوزه کتاب و کتاب خوانی، در مورد شروع  فعالیت هایتان در حرم احمد بن موسی (ع) توضیح بفرمایید.

منوچهری:با توجه به تغییر رویکرد فرهنگی که سال 93 در حرم احمد بن موسی (ع) شاهد آن بودیم به نظر می رسید بتوانیم در فضای فرهنگی حرم و شیراز تاثیرگذار باشیم که با نظر برخی دوستان تصمیم گرفته شد در پیگیری اهداف فرهنگی حرم مشارکت کنیم و بحمداله توفیق دو سال خدمت در آستان مبارک شامل حال ما شد.

صدای مردم: در مورد فعالیت هایتان در حرم بفرمایید.

منوچهری:از ابتدای ورود به حرم، چشم انداز ما این بود که آستان تا پنج سال آینده به عنوان بزرگترین پایگاه فرهنگی جنوب کشور شناخته شود و در تمام حوزه ها صاحب نظر باشد و حتی الامکان در تمام برنامه های فرهنگی شیراز و جنوب کشور حضوری فعال داشته باشد؛ که در این راستا فعالیت هایی از جانب تیم فرهنگی ما صورت گرفت از جمله؛ سال 93 برگزاری اولین جشنواره ادبی – هنری شاهچراغ (ع)را داشتیم که ویژه جنوب کشور بود و هفت استان را در بر می گرفت، و دومین جشنوارهادبی – هنری با حجم کار بیشتر سال 94 به صورت کشوری برگزار شد. جشن تکلیف دختران و پسران که هر ساله در حرم مطهر برگزار می شد با همت دوستان کادر فرهنگی باشکوه تر و پر بار تر از سال های گذشته برگزار شد که بسیار مورد استقبال واقع شد. راه اندازی واحد بانوان و بخش مشاوره خانوادگی با توجه به نیازی که در این زمینه وجود داشت از همان ابتدا مورد توجه قرار گرفت. با توجه به رویکرد استفاده از مجموعه های فرهنگی شهر، واحد تولید محتوا و محصولات فرهنگی شروع به کار کرد و در مدت کوتاه 2 ساله حضورمان، بالغ بر 200 نشریه موضوعی - مناسبتی چاپ شد. در حوزه فضای رسانه ای، واحد جوانان مورد توجه واقع شد که دغدغه های نسل جوان و نوجوان مورد بررسی قرار می گرفت و با تلاش فراوان تیم رسانه ای،  سایت نوجوانه آستان رونمایی شد. همچنین لازم بود حرم به عنوان مرکز فرهنگی شهر در حوزه کتاب تاثیر گذار باشد بنا به این نیاز، واحد عشق کتاب با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به برندگان آغاز به کار کرد و در مدت کوتاه فعالیت خود، موفق به جذب پنج هزار عضو شد. با توجه به نیازهایی که در حوزه تربیتی احساس می شد، دوره تربیت مربی ویژه کودکان در دستور کار قرار گرفت. مرکز گفتمان های دینی صراط در چند بخشِپاسخگویی به سوالات دینی، دشمن شناسی، غرب شناسی، تاریخ و فلسفه و . . آغاز به فعالیت کرد. یکی دیگر از فعالیت ها، حمایت از جشنواره مردمی فیلم عمار که سال 93 در آستان برگزار شد، بود. همچنین برگزاری کارگاه فیلم نامه نویسی با حضور جناب نادر طالب زاده بود که در حرم مطهر رقم خورد .

صدای مردم: با توجه به عملکرد تیم شما و حجم بالای خدمات تان، چرا حضورتان در حرم دوامی نداشت؟

منوچهری:فعالیت های ما تا شهریور ماه سال 94 ادامه داشت اما بعد از جشنواره دوم،فضای حرم  قدری به سمت انتخابات متمایلشد و لازم بودطرح های فرهنگی برای اجرا به شورای معاونین آستان ارجاع و در آن جا تصویب شود کهبه دلیل مشکلات مالی عملاً دست و پای ما بسته شد!بعد از اختتامیه جشنواره سال 94، به دلیل فشارهای مالی که  تعطیلی تمام فعالیت های ما را در برداشت، تیم فرهنگی به این نتیجه رسید که حرم برداشت لازم از مسائل فرهنگی را نداشته و دیگر نیاز نمی بیند در حوزه فرهنگی هزینه کند و اگر هم لازم به هزینه باشد در حوزه های مورد تایید خودشان سرمایه گذاری می کنند و دیگرحضور ما در آستان لازم و مفید نیست و به همین دلیل تعدادی از دوستان استعفای خود را تقدیم تولیت آستان کردند که مورد استقبال بزرگواران قرار گرفت. بعد از انتخابات هم آیت اله علی اصغر دستغیب طی جلسه ای عدم حضور ما در کادر فرهنگی حرم را خواستار شدند. 

صدای مردم: ظرفیت های حرم با توجه به سومین حرم اهل بیت،جهت تاثیر گذاری در فضای شیراز و جنوب کشور چیست؟

منوچهری:شهر شیراز به عنوان یک نقطه استراتژیک در موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی قرار دارد، ضمن اینکه استان فارس پتانسیل گردشگری زیادی دارد. در کنار اماکن تاریخی بسیاری که در شیراز وجود دارد، حرم مطهر باید پازل تکمیل کننده این فضا باشد. آستان این قابلیت را دارد که  بزرگترین پایگاه شیعی جنوب کشور شود و حضرت شاهچراغ (ع) به دلیل ظرفیت فرهنگی عظیم باید به عنوان مرکز فرهنگی جنوب کشور مورد توجه و شناخت قرار بگیرد و لازمه این امر استفاده از افراد دارای تخصص و تجربه در حوزه فرهنگی است. زندگی نامه حضرت شاهچراغ (ع) با توجه به ولایت مداری ایشان می تواند یک نقطه قوت برای شیعیان و عاملی جهت تقویت فرهنگ تشیع باشد، چون ایشان در بیعت با امام زمان خود کارنامه درخشانی دارند و لازم است این وجه از شخصیت شان به خوبی به شیعیان آن حضرت معرفی شود. از طرفی چون ورود ادیان دیگر به شاهچراغ بر خلاف حرم امام رضا (ع)آزاد است با فضایی که در حرم وجود دارد و با ساختار معماری و فرهنگی خاصی که برای توریست ها تعریف می شود می توان کارنامه درخشانی را در اختیار افراد کشورهای خارجی قرار داد تاسفیران خوبی برای معرفی تشیع در خارج از ایران باشند .آستان به عنوان یک مرکز فرهنگی به جای گستردگی فضای فیزیکی باید حوزه خدماتی خود را افزایش دهد و لازم است استفاده از پتانسیلِ فضاهای مختلف برای ارتباط گیری با مردم در دستور کار قرر گیرد. حضور مجموعه آستان در نواحی مختلف شهر به خصوص مناطق محروم و ارائه خدمات امری لازم و ضروری به نظر می رسد. باید از ظرفیت حرم جهت ارتباط گیری مردم با مسئولین و حل و فصل مشکلات شان استفاده شود. لازم است دعوت ازمدیران و تیم کارشناسی و بدنه اداری شان برای حضور در حرم، جهت ارتباط آسان و حل مسائل مردم در اولویت های کاری حرم قرار گیرد.

صدای مردم: با وجود ظرفیت فراوان حرم شاهچراغ (ع) که مورد اشاره حضرتعالی قرار گرفت، چرا ما تا به حال شاهد تحول فرهنگی خاصی در شیراز نبودیم  و چرا این ظرفیت ها به نحو مطلوب مورد استفاده قرار نمی گیرد؟

منوچهری: برخی مسئولین ارزش جایگاهی که در آن قرار دارند را درک نمی کنند. اگر فردی در جایگاهی قرار دارد که نمی تواند توانایی های آن مجموعه را شکوفا کند، بنابراین متوجه ارزش آن جایگاه نیست و بهتر است در آن مقام قرار نگیرد، چون نمی تواند مجموعه را با خود همراه کند. اگر کسی مدیریت یک مجموعه را به عهده می گیرد باید از نظر فکری، اعتقادی و برنامه ای در کنار توانایی اجرایی، در حد سومین حرم اهل بیت بوده و برمسائل اشراف تام داشته باشد تا نتیجه و سرانجام تصمیم های اخذ شده را بداند و مجموعه را با آزمون و خطا پیش نبرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی