ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی «صدای مردم»
*******************************
✅پل ایمیلی: sedayemardommag@gmail.com
✅پل پیامکی: عزیزان می توانند نظرات خود را پیرامون کیفیت و محتوای صدای مردم، به شماره 100009 پیامک نمایند.
✅شماره مرکز پخش: 09305214929
*******************************
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی جنوب کشور
✅صاحب امتیاز و مدیر مسئول: محمدجهانبخش
✅سر دبیر: هادی مسعودی
*******************************
✅پل ارسال هدایای فرهنگی:
6104337926885797 کارت ملت
5239091833 شماره حساب نزد بانک ملت
*******************************
✅نشانی دفتر نشریه:فارس-شیراز-بزرگراه شیراز سپیدان - نبش زیتون 11- دفتر ماهنامه ی صدای مردم
کدپستی:7194113111
*******************************
✅گستره ی توزیع: استانهای فارس-کهگیلویه و بویراحمد-خوزستان-چهارمحال بختیاری-بوشهر
*******************************
✅ما را در گوگل پلاس دنبال کنید:
ماهنامه صدای مردم: sedayemardommag
✅نشانی اینترنتی ما در گوگل:
google.com/+ماهنامهصدایمردم139413881357
✅مرورگرهای پیشنهادی برای پلاس:
Internet Explorer & Opera
*******************************
آدرس و مکان های توزیع ماهنامه صدای مردم در شیراز:

*کیوسک چهارراه ملاصدرا
*کیوسک مقابل باغ ارم
*کیوسک مقابل مسجد دانشگاه
*کیوسک واقع در خیابان انقلاب جنب نگار خانه وصال
*کیوسک واقع درچهار راه گمرک, مقابل بانک توسعه و تعاون
*کیوسک واقع در خیابان زند ابتدای خیام
*کیوسک واقع درخیابان زند ابتدای انوری
*کیوسک چهارراه ادبیات روبروری دفتر وزارت خارجه
*بیست متری سینما سعدی نبش خیابان معدل کتاب فروشی منگان(هانیوان)
*کیوسک میدان آستانه روبروی حرم سید علاءدین
و در نماز جمعه شیراز...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات



استاد حسن رحیم پور ازغدی

خطبه امام حسین (ع) در برخورد با سپاهیان حر:

« أیُّها النّاس؛ اٍنَّ رسول الله (ص) قالَ: « من رأی سلطاناً جائراً مستحلّاً لحرم الله، ناکثاً لعهدالله، مخالفاً لسنّة رسول الله، یعمل فی عبادالله بالإثم و العدوان فَلَم یغیّرُ علیه بفعل و لا قول، کان حقّاً علی الله أن یدخله مُدخِله». أَلا وَ إنَّ هؤُلاءِ قَد لَزِمُوا طاعَةَ الشَّیطانِ، وَ تَرَکُوا طاعَةَ الرَّحمنِ، وَ أظهَروا الفَسادَ، وَ عَطَّلُوا الحُدُودَ، وَاستَأثَرُوا بِالغّی وَ أحَلّوُا حَرامَ الله، وَ حَرَّمُواللهِ ، و حَرَّمُوا حَلالَهُ، وَ أُنّا أَحقُّ مَن غَیَّرَ. »


پیامبر (ص) می فرماید: اسلامِ بدون مبارزه و جهاد، اسلامِ بی تفاوت، نداریم. «من رأی سلطاناً جائراً مستحلّاً لحرم الله»؛ اگر کسی بگوید مسلمان است و ستم ها و بی عدالتی ها را ببیند و کاری نکند، او هم در کنار ظالم قرار می گیرد، همین که با او مبارزه نمی کنی یعنی با او هستی و به او مشروعیت داده ای، چون با سکوت خود با او هم پیمان شده و در تداوم ظلم اش کمک می کنی، بنابراین در جرم او شریک هستی. جرم در برابر عدل است، قدرت هایی بر ضد عدالت و غیر عادلانه عمل می کنند و با عدالت اقتصادی، عدالت اجتماعی و عدالت سیاسی مخالف و به دنبال سهم اضافی برای اقلیتی که بر اکثریت حکومت می کنند، هستند.بنابراین هر کس در هر زمانی و موقعیتی قرار دارد باید با آن ها مبارزه کند؛ چون آن ها حلال الهی را حرام می کنند و از خط قرمزهای انسانیت و اخلاق عبور کرده اند. استحلال حرام الهی؛ یعنی همه اصول را زیر پا می گذارند و هیچ حریمی قائل نیستند. «ناکثاً لعهدالله» و نقض عهد الله؛ کسانی که پیمان الهی را شکسته اند، چون اینجاحضرت در رابطه با سلطه و قدرت صحبت می کند منظور پیمانی است که قدرتمندان در برابر خدا مسئول آن هستند.

حال آن عهدی که توسط صاحبان قدرت و ثروت در جهان شکسته شده چیست؟ این است که از قدرت و ثروت نباید علیه ملت ها و بشریت استفاده شود. «مخالفاً لسنّة رسول الله، یعمل فی عبادالله بالإثم و العدوان فَلَم یغیّرُ علیه بفعل و لا قول، کان حقّاً علی الله أن یدخله مُدخِله»؛ اگر قدرتی حدود الهی را زیر پا بگذارد و با سنت پیامبر و قانون دین مخالفت و با مردم خود بر اساس دو روش 1-فساد و گناه 2- دشمنی و کینه توزی و ستم عمل کند، نسبت به آن نمی شودبی تفاوت ماند بلکه باید در قول و فعل مبارزه کرد و فریاد زد و وارد عمل شد. اگر مسلمانی نسبت به مسائل و معضلات جامعه بی غیرت بود و تلاشی برای تغییر اوضاع نداشته باشد، خداوند در قیامت او را کنار همان ظالمان و با آن ها محشور خواهد کرد.

« کانَ حقّاً علی ا...»؛ یعنی قانونی که خداوند قرار داده و خود را به آن عمل موظف کرده و قطعاً این کارتوسط او انجام خواهد شدو این سنت خداست که ساکتینِ در برابر ظلم را با ظالمین محشور کند. «أَلا وَ إنَّ هؤُلاءِ قَد لَزِمُوا طاعَةَ الشَّیطانِ»؛ و اما این قوم ظالم تصمیم خود را گرفته و خط آن ها، راه شیطان است. مگر شیطان امر به چه می کند؟ وسوسه به اینکه فقط منافع تو مهم است و بقیه مهم نیستند! دنبال قدرت و ثروت و لذت های خودت باش.«وَ تَرَکُوا طاعَةَ الرَّحمنِ»؛ دنبال ضوابط خدا و پیاده کردن دین الهی نیستند.«وَ أظهَروا الفَسادَ وَ عَطَّلُوا الحُدُودَ»؛ خودشان که فاسد هستند هیچ، بلکه با افتخار فساد راعلنی می کنند و ضررآن ها به مردم می رسد. قوانین الهی را تعطیل می کنند، حریم ها را در جامعه می شکنند و گفتمان حاکم بر جامعه را تغییر می دهند و سعی می کنند به زشتی و پلیدی افتخار شود. «وَاستَأثَرُوا»؛ استِئثار ضد ایثار است، ایثار یعنی مقدم کردن دیگران بر خود، و استِئثار یعنی مقدم کردن خود بر دیگران، ویژه طلبی  رانت خواری. استِئثار بیت المال یعنی اموال عمومی را برای خود برمی دارند و محرومین را از حقوق شان محروم می کنند.

«وَ أحَلّوُا حَرامَ الله، وَ حَرَّمُواللهِ، و حَرَّمُوا حَلالَهُ»؛ حرام خدا را حلال می کنند و حلال را حرام! یعنی چیزی که خداوند گفته مشروع و حق مردم است را از آن ها سلب می کنند.

«وَ أُنّا أَحقُّ مَن غَیَّرَ»؛ و اگر کسی باید این اوضاع را تغییر دهد آن فرد در درجه اول من هستم و با این شرایط باید جنگید و تن به ذلت نداد. حکومت اسلامی باید وسیله ای باشد تا هر جایی انسان و ملت مظلومی هست به امنیت برسد و از ذلت خارج شود اما باطل و ظلم چنان حاکم شده که حتی نهی هم صورت نمی گیرد مانند اینکه توافق کرده باشند بر سکوت! زندگی زیر سایه ظالمان که هیچ، حتی کنار ظالمان را هم قابل تحمل نمی دانم.

ابیاتی از حسین بن علی (ع):

وَ إِن تَکُنِ الأرزاقُ قِسماً مقَدَّراً                                     فَقِلَّةُ حِرصِ المَرءِ فی السَّعیِ أجمَلُ

و اگر روزیِ هر کس به اندازه، مقدر گشته، پس حرص و طمع برای کسب آن هر چه کمتر زیباتر

وَ إِن تَکُنِ الأبدانُ لِلمَوتِ أُنشِئَت                                    فَقَتلُ امرِی ءٍ بالسَّیفِ فی ا... أفضَلُ

اگر بدن ها برای مرگ آفریده شده اند، همانا کشته شدن با شمشیر در راه خدا بهتر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی