ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی «صدای مردم»
*******************************
✅پل ایمیلی: sedayemardommag@gmail.com
✅پل پیامکی: عزیزان می توانند نظرات خود را پیرامون کیفیت و محتوای صدای مردم، به شماره 100009 پیامک نمایند.
✅شماره مرکز پخش: 09305214929
*******************************
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی جنوب کشور
✅صاحب امتیاز و مدیر مسئول: محمدجهانبخش
✅سر دبیر: هادی مسعودی
*******************************
✅پل ارسال هدایای فرهنگی:
6104337926885797 کارت ملت
5239091833 شماره حساب نزد بانک ملت
*******************************
✅نشانی دفتر نشریه:فارس-شیراز-بزرگراه شیراز سپیدان - نبش زیتون 11- دفتر ماهنامه ی صدای مردم
کدپستی:7194113111
*******************************
✅گستره ی توزیع: استانهای فارس-کهگیلویه و بویراحمد-خوزستان-چهارمحال بختیاری-بوشهر
*******************************
✅ما را در گوگل پلاس دنبال کنید:
ماهنامه صدای مردم: sedayemardommag
✅نشانی اینترنتی ما در گوگل:
google.com/+ماهنامهصدایمردم139413881357
✅مرورگرهای پیشنهادی برای پلاس:
Internet Explorer & Opera
*******************************
آدرس و مکان های توزیع ماهنامه صدای مردم در شیراز:

*کیوسک چهارراه ملاصدرا
*کیوسک مقابل باغ ارم
*کیوسک مقابل مسجد دانشگاه
*کیوسک واقع در خیابان انقلاب جنب نگار خانه وصال
*کیوسک واقع درچهار راه گمرک, مقابل بانک توسعه و تعاون
*کیوسک واقع در خیابان زند ابتدای خیام
*کیوسک واقع درخیابان زند ابتدای انوری
*کیوسک چهارراه ادبیات روبروری دفتر وزارت خارجه
*بیست متری سینما سعدی نبش خیابان معدل کتاب فروشی منگان(هانیوان)
*کیوسک میدان آستانه روبروی حرم سید علاءدین
و در نماز جمعه شیراز...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
۰۸ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۰۰

دعوای دو دولت، چه ربطی به ملت!


ابوالفضل نوروزی/ شعار مردم هنگام تجمع مقابل مجلس در اعتراض به بی تفاوتی مسئولین در تکمیل مسکن مهر:

دعوای دو دولت، چه ربطی به ملت!

از اوایل سال 92 با گرم شدن تنور رقابت یازدهمین دوره ریاست جمهوری «طرح مسکن مهر» به ترجیع‌بند سخنان کاندیداها تبدیل شد. گرچه تقریبا هر شش کاندیدا انتقاداتی به طرح مذکور داشتند، اما همگی با مثبت ارزیابی کردن مسکن مهر بر ادامه آن با یک سری اصلاحات در صورت «رئیس‌جمهور شدن» تاکید کردند.

حسن روحانی رئیس ‌جمهوری کنونی نیز در یکی از مناظره‌های تلویزیونی قبل از انتخابات درباره مسکن مهر این‌چنین گفت: «اصل تأمین مسکن ارزان برای جامعه و جوانان جزء برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید است. اصل ساخت مسکن ارزان و مسکن مهر یک ایده خوب بود ولی این ایده برای یک دوره کوچک‌تر طراحی شده بود و یک‌دفعه افزایش پیدا کرد. هیچ چاره‌ای نیست تا این اشکالات (طرح مسکن مهر) در دولت آینده رفع شود

این صحبت های آقای روحانی باعث شد که بعد از انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهور، امید مردم برای خانه دار شدن با ارائه زمین رایگان و ساخت مسکن ارزان با کیفیت مد نظر دولت جدید، زنده بماند و میلیون ها نفر از متقاضیان مسکن مهر که در انتظار تحویل مساکن شان بودند نیز خوشحال شوند که مساکن شان با رفع اشکالات وارد بر مسکن مهر، تحویل شان داده خواهد شد.

آخوندی نیز هنگام کسب رای اعتماد از مجلس، ابراز داشت که هیچگاه مخالف طرح مسکن مهر نبوده است و مشکل را در خدمات زیر بنایی و روبنایی می داند و نسبت به سطح مدیریت دولت در این طرح انتقاد دارد.

آخوندی پس از رسیدن به وزارت، انتقاداتش بر مسکن مهر را افزایش داد، ولی همچنان وعده تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر، تکمیل و پیگیری خدمات زیربنایی و روبنایی و خدمات بانکی مرتبط را داد. اما انتقادات وزیر راه و شهرسازی به این جا ختم نشد و نهایتاً برخلاف صحبت ها و موضع گیری های خود و رئیس جمهور، اوایل آبان ماه سال 1392 دستور توقف مسکن مهر را صادر کرد. همچنین در بهمن سال 93 در پاسخ به سوال خبرنگار کمیته حق مسکن، طرح مسکن مهر را طرحی مزخرف نامید تا واقعیت دیدگاه خود را نسبت به مسکن مهر نشان دهد که فایل صوتی اظهارات آخوندی در رسانه ها در سطح وسیعی انعکاس داده شد.

این دستور وزیر راه و شهرسازی در حالی صادر شد که دولت هیچ برنامه مشخصی برای تأمین مسکن مردم نداشت و فقط به صورت کلی و بدون ارائه جزئیات حرف از سیاست هایی از قبیل مسکن امید و اجتماعی، اصلاح طرح جامع مسکن و ... زده است. این دستور با توجه به نیاز سالانه 2 میلیون واحد مسکن موجب اعتراض بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس شد.

شاید در حوزه تغییر دیدگاه دولت فعلی، دیدگاه خود وزیر که از فعالان بخش خصوصی در حوزه مسکن است و مشاوران وی که از سهام داران و سرمایه گذاران شرکت های خصوصی در حوزه مسکن هستند بی تاثیر نباشد.

 تکمیل پروژه های ناتمام مسکن مهر؛ هشدار جدی رهبری

با وجود اینکه عباس احمد آخوندی وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان یکی از منتقدان همیشگی عملکرد دولت قبل در طرح مسکن مهر، بر عزم دولت در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر تأکید کرده بود، اما با وجود گذشت بیش از دو سال از این اظهارات به نظر می‌رسد عملکرد همین وزیر راه و شهرسازی، در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر چندان موفقیت آمیز نبوده‌ است، گواه این ادعا نیز پیشرفت نا امیدکننده واحدهای این طرح در این دو سال و نیم گذشته بوده است.

به طوری که متقاضیان مسکن مهر هر روزه با وعده‌ها و اتفاقات جدیدی درباره زمان و شیوه تحویل خانه‌هایشان مواجه می‌شوند، وزیر راه و شهرسازی در آذر ۹۲، قول اتمام بیش از ۸۰ درصد از مسکن مهر را در سال ۹۳ و اتمام کل پروژه را تا پایان سال ۹۴ داد؛ اما این وعده خیلی زود به پایان سال ۹۵ موکول شد. اخیراً نیز مسئولین وزارت راه و شهرسازی از احتمال تکمیل نشدن طرح‌های مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ سخن گفته‌اند. روند فعلی تحویل طرح‌های مسکن مهر، از فروش اقساطی حداکثر ۲۰ هزار واحد در ماه حکایت دارد که در واقع این میزان در سال به ۲۴۰ هزار واحد می‌رسد. این بدین معنی است که با این روند و با توجه به ۹۱۰ هزار واحد تکمیل نشده، حدود ۶ سال و نیم طول می‌کشد که کل واحدهای مسکن مهر تحویل داده شود!

پیشرفت بسیار کند پروژه های مسکن مهر، به قدری مسأله ساز شده است که رهبر انقلاب در دیداری که به مناسبت هفته دولت با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت داشتند بر توجه جدی دولت یازدهم جهت تکمیل پروژه های ناتمام مسکن مهر، هشدار دادند.

 آیت اله خامنه‌ای در این دیدار فرمودند: «اگر احتمالاً با اصل طرح مسکن مهر و یا نحوه تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار به طور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد.»

میلیون ها نفر از متقاضیان مسکن مهر، سرمایه های اندک خود را که با مشقت و زحمت فراوان به دست آورده اند به امید خانه دار شدن، با اعتماد به نظام جمهوری اسلامی، نزد دولت سپرده اند و در شرایط کنونی با هزاران امید، چشم به دستان مسئولین دولت یازدهم دوخته اند تا کلید خانه هایشان را از آنها تحویل بگیرند.

عدم تکمیل پروژه های مسکن مهر، باعث شده است که یک میلیون و دویست هزار خانوار از مردم کشورمان، خواب و خوراک نداشته باشند و در نظام اسلامی مسئولین آن باید تمام هم وغم خود را برای افزایش آسایش و رفاه مردم بگذارند و آنها هم باید برای تکمیل این پروژها خواب و خوراک نداشته باشند، ولی زمانی که عزمی راسخ از مسئولین برای تکمیل پروژه ها دیده نمی شود و بسیاری از پروژه ها رها شده است و وزیر راه و شهرسازی مملکت به عنوان مسئول اصلی عدم تکمیل پروژه های مسکن مهر در طی یکسال گذشته تنها به بازدید از چند پروژه در حومه تهران و چند پروژه مسکن مهر در سفر استانی بسنده نموده است( کلاً 4 مورد بیشتر بازدید نداشته اند که دو مورد از آن بازدید از واحدهای شهر جدید پردیس بوده است) مردم حق دارند که به عملکرد مسئولین نظام اسلامی بدبین شوند و متأسفانه امکان دارد، عملکرد نامناسب این مسئولین، به بدبینی مردم به کل نظام اسلامی که با اعتماد به این نظام، سرمایه های خود را به آنها سپرده اند، نیز بیانجامد.

  سهل‌انگاری در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر سبب افزایش مدت زمان تکمیل پروژه، افزایش قیمت تمام‌شده‌ و کاهش کیفیت مسکن، افزایش هزینه های اجتماعی و نارضایتی مردمی شده است. این نارضایتی های مردمی به جایی رسیده است که متقاضیان مسکن مهر دست به تجمعاتی در اقصی نقاط کشور زده اند.

عدم تکمیل پروژه های مسکن مهر در شرایطی است که 80 درصد این پروژه ها در دولت قبلی تکمیل شده اند و دولت یازدهم تنها باید 20 درصد از آن را تکمیل کند.


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی