ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی «صدای مردم»
*******************************
✅پل ایمیلی: sedayemardommag@gmail.com
✅پل پیامکی: عزیزان می توانند نظرات خود را پیرامون کیفیت و محتوای صدای مردم، به شماره 100009 پیامک نمایند.
✅شماره مرکز پخش: 09305214929
*******************************
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی جنوب کشور
✅صاحب امتیاز و مدیر مسئول: محمدجهانبخش
✅سر دبیر: هادی مسعودی
*******************************
✅پل ارسال هدایای فرهنگی:
6104337926885797 کارت ملت
5239091833 شماره حساب نزد بانک ملت
*******************************
✅نشانی دفتر نشریه:فارس-شیراز-بزرگراه شیراز سپیدان - نبش زیتون 11- دفتر ماهنامه ی صدای مردم
کدپستی:7194113111
*******************************
✅گستره ی توزیع: استانهای فارس-کهگیلویه و بویراحمد-خوزستان-چهارمحال بختیاری-بوشهر
*******************************
✅ما را در گوگل پلاس دنبال کنید:
ماهنامه صدای مردم: sedayemardommag
✅نشانی اینترنتی ما در گوگل:
google.com/+ماهنامهصدایمردم139413881357
✅مرورگرهای پیشنهادی برای پلاس:
Internet Explorer & Opera
*******************************
آدرس و مکان های توزیع ماهنامه صدای مردم در شیراز:

*کیوسک چهارراه ملاصدرا
*کیوسک مقابل باغ ارم
*کیوسک مقابل مسجد دانشگاه
*کیوسک واقع در خیابان انقلاب جنب نگار خانه وصال
*کیوسک واقع درچهار راه گمرک, مقابل بانک توسعه و تعاون
*کیوسک واقع در خیابان زند ابتدای خیام
*کیوسک واقع درخیابان زند ابتدای انوری
*کیوسک چهارراه ادبیات روبروری دفتر وزارت خارجه
*بیست متری سینما سعدی نبش خیابان معدل کتاب فروشی منگان(هانیوان)
*کیوسک میدان آستانه روبروی حرم سید علاءدین
و در نماز جمعه شیراز...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

هادی مسعودی

هر سال 21 تیرماه  به مناسبت روز عفاف و حجاب، تجمع حامیان عفاف و حجاب ویژه بانوان در اقصی نقاط کشور و در چندین نقطه از شهر برگزار می شود. راجع به این اقدام، لازم میدانم نکاتی را عرض کنم:

1)حجاب نماد برونی یک صفت درونی است؛ حیا برگرفته از افکار و فرهنگ فرد است، چگونه با یک تجمع و راهپیمایی انتظار تاثیر گذاری بر افکار و فرهنگ افراد وجود دارد؟

2) به نظر نگارنده دلیل برگزاری این چنین تجمعاتی نوع دیدگاهی است که پشت این گونه رفتارها وجود دارد. وقتی شناخت خوبی از افراد بد حجاب جامعه نداریم  و آنان را زنانی فاسد، مغرض و تغییرناپذیر می پنداریم، رو به سمت تظاهرات و راهپیمایی می آوریم.اگر این را بدانیم که بسیاری از دختران بدحجاب، صرفا بدلیل زیبایی(به زعم خود) بیشتر اینگونه هستند و ایدئولوژی و یا نیت خاصی پشت این قضیه ندارند، دیگر رو به اینگونه برخوردها نمی آوریم.

3) یکی از مصادیق ظلم به انقلاب اسلامی، تغییر اولویت های انقلاب و جابجایی آرمان های انقلاب، از جای خود است. باید متناسب با اهمیت و ارزش یک موضوع، با آن برخورد نمود؛ متاسفانه بسیاری از مذهبیون، تمام مشکلات جامعه پس از گذشت 37 سال از انقلاب را، صرفا بدحجابی دیده و با تقلیل مشکلات انقلاب به مساله ای درجه ده، عامل تحریف در مبانی انقلاب می شوند(به قول وحید جلیلی، اگر روزی تمام افراد با حجاب شوند، بسیاری از افراد جامعه دیگر آرمانی برای زیستن ندارند). چندین سال است که رهبری دغدغه مسائل اقتصادی را بیش از پیش مطرح نموده اند، بارها از قول شهید بهشتی گفته ایم که اگر در جامعه افرادی باشند که شب ها گرسنه می خوابند، نام آن جامعه دیگر اسلامی نیست. از زبان پیامبر آورده ایم که: «نگذارید مردم فقیر شوند تا کافر شوند...».

4) زمانیکه با یک پدیده معلول، به مثابه یک علت برخورد کنیم، در واقع علت اصلی را مورد غفلت قرار داده و مسیر حل معضل را دشوارتر نموده ایم. بدحجابی معلول یک سری علت هاست. باید با آن متناسب با شأن خودش رفتار کرد. مهم ترین معضل جامعه امروز مذهبی ما، نگاه کاریکاتوری به مسائل است. فرمان جهاد رهبری پیرامون عدالت اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، جنبش نرم افزاری، رفع بیکاری و فقر و محرومیت و استضعاف، مطالبه گری از مسئولین و ... را فراموش کرده ایم و به مسائل درجه ده به جای مسائل درجه یک می پردازیم.این حرف، به معنی نپرداختن به این مقوله نیست، به معنای درست پرداختن و از درگاه خود نگاه کردن به این مشکل اجتماعی است.علل بد حجابی هر چه که باشد، جنس آن از هر نوعی که باشد، راه حلش تجمع و تظاهرات و راهپیمایی و ایجاد دوقطبی «با حجاب – بی حجاب» و سر دادن شعار «مرگ بر بدحجاب» نیست.

5) امر به معروف و نهی از منکر، ابتدائاً باید ناظر بر «حاکمیت و روحانیت» باشد، تا امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم اثری داشته باشد. «مردم» در حکومت اسلامی هیچگاه مقصران درجه اول نیستند و مقصران اصلی؛ مدیران، حاکمان و روحانیون می باشد. نقد و نظارت اولا ناظر بر حاکمیت باید صورت گیرد و بعدا نسبت به مردم. از نظر رهبری، بزرگ ترین گناه در جامعه اسلامی، بدبین کردن مردم به نظام است. پس باید بیشترین اعتراضات در قبال افرادی صورت گیرد که در جایگاه خود، با درست عمل نکردن به وظایف خویش، باعث بدبینی مردم به نظام اسلامی می شوند. تغییر اولویت ها و حساسیت های بی جا، خود باعث بدبینی مردم به نظام می شود: «پرداختن به موضوعات سطحی، برای نپرداختن به مسائل ریشه ای». به نظر حقیر، خود همین کسانی که قصد تجمع و راهپیمایی دارند، باید بیشتر از بقیه مورد انتقاد و اعتراض و سرزنش قرار گیرند. اینگونه اعمال مورد تأمل است؛ چرا که درگیر کردن مردم با مردم می تواند بهترین راه برای بر هم زدن یکدستی مردم و ضربه بر انقلاب باشد.

6) وقتی اولویت های نظام توسط متولیان امر، به درستی شناخته نشد و برآورد افراد از تاکتیک دشمن و راهبرد آن اشتباه بود، خود به روش ها و ابزارهای غلط  برای مقابله در دستور کار قرار می گیرد. این عمل، که ناشی از نحوی اشتباه محاسباتی مسببین و عوامل اینگونه رفتار است، مضاف وهن ارزش های انقلاب و بدبینی مردم نسبت به نظام، باعث «حیف بیت المال» نیز می شود؛ اینگونه اعمال، مصداق خرج بیت المال در مسائل غیر ضروری و درجه چندم است که گناه آن از «میل بیت المال» اگر بیشتر نباشد کمتر نیست.

7).به عنوان آخرین گزاره این نکته را عرض کنم که ای کاش، حضرت زهرا(س) را فقط و فقط بین یک در و دیوار حبس نمی کردیم.ما متاسفانه حضرت زهرا(س) را به عنوان یک الگو برای جامعه معرفی نکردیم و از تمام شخصیت والای ایشان، فقط گریه های شبانه و بین در و دیوار ماندن و چادر خاکی داشتن را به جوانانمان شناساندیم.این یک اصل عقلی است؛ فاقد شی معطی شی نیست. وقتی از اول انقلاب تا به حال یک عمل صحیح و منطقی در راستای فلسفه حجاب و عفاف، بدون معرفی درست الگوهایمان نداشتیم، چه انتظاری داریم؟ آیا انتظار ما بیهوده نیست؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۷
ماهنامه صدای مردم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی