ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی «صدای مردم»
*******************************
✅پل ایمیلی: sedayemardommag@gmail.com
✅پل پیامکی: عزیزان می توانند نظرات خود را پیرامون کیفیت و محتوای صدای مردم، به شماره 100009 پیامک نمایند.
✅شماره مرکز پخش: 09305214929
*******************************
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی جنوب کشور
✅صاحب امتیاز و مدیر مسئول: محمدجهانبخش
✅سر دبیر: هادی مسعودی
*******************************
✅پل ارسال هدایای فرهنگی:
6104337926885797 کارت ملت
5239091833 شماره حساب نزد بانک ملت
*******************************
✅نشانی دفتر نشریه:فارس-شیراز-بزرگراه شیراز سپیدان - نبش زیتون 11- دفتر ماهنامه ی صدای مردم
کدپستی:7194113111
*******************************
✅گستره ی توزیع: استانهای فارس-کهگیلویه و بویراحمد-خوزستان-چهارمحال بختیاری-بوشهر
*******************************
✅ما را در گوگل پلاس دنبال کنید:
ماهنامه صدای مردم: sedayemardommag
✅نشانی اینترنتی ما در گوگل:
google.com/+ماهنامهصدایمردم139413881357
✅مرورگرهای پیشنهادی برای پلاس:
Internet Explorer & Opera
*******************************
آدرس و مکان های توزیع ماهنامه صدای مردم در شیراز:

*کیوسک چهارراه ملاصدرا
*کیوسک مقابل باغ ارم
*کیوسک مقابل مسجد دانشگاه
*کیوسک واقع در خیابان انقلاب جنب نگار خانه وصال
*کیوسک واقع درچهار راه گمرک, مقابل بانک توسعه و تعاون
*کیوسک واقع در خیابان زند ابتدای خیام
*کیوسک واقع درخیابان زند ابتدای انوری
*کیوسک چهارراه ادبیات روبروری دفتر وزارت خارجه
*بیست متری سینما سعدی نبش خیابان معدل کتاب فروشی منگان(هانیوان)
*کیوسک میدان آستانه روبروی حرم سید علاءدین
و در نماز جمعه شیراز...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
۱۷ مهر ۹۵ ، ۱۶:۱۴

زنانی با دستان پینه بسته

سمیرا مردانی 

برای یک زن " دوست داشته شدن" از نیازهای فطری و از عوامل اصلی و اولیه برای ازدواج است. زن ها عموما با کوله باری از امید و آرزو راهی خانه همسر می شوند و یک حیات مشترک را تشکیل می دهند که ممکن است به دلایلی با مسائلی مواجه شده و زندگی دونفره یا چند نفره شان از هم بپاشد.

زنان سرپرست خانوار از آن دسته زنانی هستند که عموما به دلایلی چون؛ طلاق، فوت همسر، بی کاری یا از کار افتادگی همسر، بیماری و نقص عضو مرد خانه و... ناگزیر سرپرستی و تامین معیشت خانواده را درکنار نگهداری و تربیت فرزندان برعهده می گیرند.

برای زنی که از حمایت عاطفی و مادی همسرش برخوردار نبوده؛ روبرو شدن با مسائل و مشکلات زندگی با وجود خلاء عاطفی که دارد بسیار سخت است، که اگر توجه و حمایت جامعه و بیشتر دولت و ارگان های ذی ربط نباشد، سلامت جسمی و روانی اش به عنوان یک زن که تشکیل دهنده نیمی از جامعه است و از آن مهمتر مادر خانواده به خطر میفتد که متعاقبا فرزندان را هم درمعرض آسیب قرار می دهد.

مرکز آمار ایران در آخرین گزارشی که از وضعیت زنان سرپرست خانوار می‌دهد؛ تعداد آنها را براساس آخرین نتایج سرشماری سال ١٣٩٠، دو‌میلیون و ٥٠٠‌‌ هزار نفر اعلام می‌کند که از بین آنها، تنها ١٨ درصد شاغل و ٨٢ درصد بی‌کار هستند.

آخرین آمارها بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار را 50 سال می داند که در سالهای اخیر با کاهش سن همراه بوده که احتمال ازدواج مجدد در آنها هم ضعیف است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) سال گذشته اعلام کرده بود که؛ یک میلیون و 49 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که 55 درصد مددجویان روستایی و 45 درصد شهری هستند.

طلاق و فوت همسر بیشترین درصد را در بین زنان سرپرست خانوار دارد که متاسفانه بی کاری یا از کار افتادگی مرد خانه و مشکلات اقتصادی و فقر هم از جمله عواملیست که حتی زنان دارای همسر را هم وادار می کند به فکر تامین هزینه مسکن، سلامت و خورد و خوراک و لباس خود و خانواده باشند.

درحالی که  قانون تامین اجتماعی و رفاه برای زنان و کودکان به پیروی از تعالیم عالیه اسلام و در جهت حفظ شئون و حقوق اجتماعی زن و کودک بی سرپرست و زدودن آثار فقر از جامعه اسلامی، تصریح می کند: حمایت های مالی شامل تهیه وسایل و امکانات خود کفایی یا مقرری نقدی و غیر نقدی به صورت نوبتی یا مستمر به همراه حمایتهای فرهنگی و اجتماعی نظیر خدمات آموزشی(تحصیلی)، تربیتی، کاریابی، خدمات مشاوره ای و مددکاری، به وجود آوردن زمینه ازدواج و تشکیل خانواده و.... است؛ اما باوجود ارگان هایی چون؛ بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی، به اذعان خود مسئولان خدمات ارائه شده عقب تر از نیازهای زنان سرپرست خانوار و رشد روز افزون آنهاست.

بررسی چرایی افزایش زنان سرپرست خانوار که منطقی هم نیست فرصت دیگری را می طلبد اما عملی شدن یا نشدن وعده هایی که برای اجرای قانون تامین اجتماعی و رفاه برای زنان و کودکان مطرح شده به همراه طرح بیمه زنان سرپرست خانوار از سوی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و قول تأمین 20 ‌هزار واحد مسکونی به خانوارهایی که دارای زن سرپرست خانوار یا دارای دو فرزند معلول هستند؛ از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،جای پرسش و مطالبه جدی دارد.

در باور دینی ما؛ زن و مادر محور خانواده است. اگر این نقش که مستلزم حمایت و درایت مرد خانه است، به درستی ایفا شود این کانون مقدس را به بستری برای تعالی و رشد خود و اعضای خانواده و سلامت جامعه تبدیل می کند. متاسفانه با توجه به شرحی که ارائه شد؛ زنان سرپرست خانوار به دلیل عدم حمایت های لازم یا مشغول شدن به کار های غیر رسمی و خیریه ای، از کانون خانواده دور شده و فرزندان علاوه بر فقدان حضور پدر به نوعی با فقدان مادر هم مواجه می شوند. حتما زنانی هستند که علاوه بر به دوش کشیدن بار زندگی ،توانایی اداره صحیح خانواده را هم دارند اما به صورت کلی زنانی که دغدغه تامین معیشت خود و فرزندان را دارند بدون حمایت های دولتی و مردمی نمی توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۷
ماهنامه صدای مردم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی