ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی «صدای مردم»
*******************************
✅پل ایمیلی: sedayemardommag@gmail.com
✅پل پیامکی: عزیزان می توانند نظرات خود را پیرامون کیفیت و محتوای صدای مردم، به شماره 100009 پیامک نمایند.
✅شماره مرکز پخش: 09305214929
*******************************
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی جنوب کشور
✅صاحب امتیاز و مدیر مسئول: محمدجهانبخش
✅سر دبیر: هادی مسعودی
*******************************
✅پل ارسال هدایای فرهنگی:
6104337926885797 کارت ملت
5239091833 شماره حساب نزد بانک ملت
*******************************
✅نشانی دفتر نشریه:فارس-شیراز-بزرگراه شیراز سپیدان - نبش زیتون 11- دفتر ماهنامه ی صدای مردم
کدپستی:7194113111
*******************************
✅گستره ی توزیع: استانهای فارس-کهگیلویه و بویراحمد-خوزستان-چهارمحال بختیاری-بوشهر
*******************************
✅ما را در گوگل پلاس دنبال کنید:
ماهنامه صدای مردم: sedayemardommag
✅نشانی اینترنتی ما در گوگل:
google.com/+ماهنامهصدایمردم139413881357
✅مرورگرهای پیشنهادی برای پلاس:
Internet Explorer & Opera
*******************************
آدرس و مکان های توزیع ماهنامه صدای مردم در شیراز:

*کیوسک چهارراه ملاصدرا
*کیوسک مقابل باغ ارم
*کیوسک مقابل مسجد دانشگاه
*کیوسک واقع در خیابان انقلاب جنب نگار خانه وصال
*کیوسک واقع درچهار راه گمرک, مقابل بانک توسعه و تعاون
*کیوسک واقع در خیابان زند ابتدای خیام
*کیوسک واقع درخیابان زند ابتدای انوری
*کیوسک چهارراه ادبیات روبروری دفتر وزارت خارجه
*بیست متری سینما سعدی نبش خیابان معدل کتاب فروشی منگان(هانیوان)
*کیوسک میدان آستانه روبروی حرم سید علاءدین
و در نماز جمعه شیراز...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
۱۶ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۴۲

کودتایی شوم علیه اصلح


محمد جهانبخش/ صحنه سیاست میدان عمل به تکالیف دینی است و نه عمل به تحلیل های قبیله ای و حزبی که برای گرفتن مناصب قدرت در قبیله سیاسی خودمان دست به هر عملی بزنیم و طریقیت انتخابات را فدای موضوعیت آن بکنیم. انتخابات صرفا محلی برای رسیدن به قدرت نیست، بلکه مهمتر از آن خودش موضوعی است که باید باعث رشد سیاسی و فکری جامعه اسلامی و طرح چندین باره آرمان های حداکثری انقلاب اسلامی بشود.

مسئله ای که در تمام انتخابات ها اعم از ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی تا شورای شهر محل مناقشه و بحث گروه های سیاسی قرار می گیرد، بحث "انتخاب اصلح یا صالح مقبول" است. بحثی که هرچند ظاهری سیاسی و انتخاباتی دارد اما ریشه در مبنای دینی و عقیدتی دارد.

گروه های سیاسی غیرانقلابی در آستانه نزدیک شدن به انتخابات با هجمه وسیع رسانه ای خود ضمن به راه انداختن دعواهای انتزاعی و سیاسی چپ و راست یا اصولگرا و اصلاح طلب و بزرگ و خطرناک جلوه دادن حضور رقیب با نفی رقیب درصدد اثبات خود و حذف فرد اصلح شهرت گریز هستند. و عملا صحنه انتخابات را به میدان «تشنگان قدرت» تبدیل می کنند تا میدان «شیفتگان خدمت»؛ آنچنان برطبل انتخاب صالح مقبول می کوبند، که گویی انتخاب اصلح خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی است. صالحی که مقبولیت آن تنها براساس نظرسنجی های همان قبیله های سیاسی اثبات شده است و نه در صحنه واقعی انتخاب مردم.

انتخاب براساس "مقبولیت" یعنی نادیده گرفتن آرمان ها و معیارهای اصیل برای انتخاب یک کاندیدا، چرا که ممکن است فردی که معیارهای ارزشی و انقلابی را دارا نیست، با توسل به تبلیغات زودهنگام انتخاباتی، شعارهای عوام فریبانه و حضور پُررنگ در رسانه ها خود را در افکار عمومی به عنوان یک گزینه "مقبول" جا انداخته باشد. این روند انتخاب که خود به نوعی منتج به فسادسیاسی می شود، موجبات حذف همیشگی اصلح و معرفی فردی که بواسطه قدرت و ثروت بیشتر مقبولیت ظاهری کسب کرده است به جامعه خواهد شد.

مگر نشنیده ایم که حضرت علی(ع) در بیان عوامل براندازی حکومت ها فرمودند: «یستدل علی ادبار الدول باربع: تضییع الاصول و التمسک بالفروع و تقدیم الاراذل و تاخیر الافاضل»(1) انحطاط دولت ها و حکومت ها به چهار عامل بستگی دارد: ضایع کردن مسائل اصولی و پرداختن به مسائل فرعی و گزینش افراد فرومایه و به عقب راندن عناصر شایسته و اصلح و این یعنی زنگ خطری مهم که اگر شایستگان را کنار بنهیم شکست خواهیم خورد!

صریح تر بگویم تروریست های سیاسی با استدلال های غیردینی، اصلح را در تسلسلی دائمی ترور می کنند، که نتیجه آن چیزی جز براندازی نرم آرمان های اصیل انقلاب نخواهد بود. چرا که به جای اینکه سلسله مراتب انتخاب حاکمان در نظام جمهوری اسلامی را به سوی انتخاب بهترین ها طراحی کنند، دقیقا به گونه ای این سیستم را می چینند که اصلح در آن برای همیشه حذف و تا ابدالدهر خانه نشین می شود و بعید نیست در فردا روزی در شرایطی که صالح وجود دارد بگویند به فاسد مقبول! رای دهید تا افسد رای نیاورد. و این می شود که در تسلسی دائمی، اصلح توسط براندازان سیاسی حذف می شود تا خودشان در این معرکه به نان و نوایی برسند.

انتخابات یکی از مظاهر عمل به تکلیف دینی در حوزه سیاست است که در این وادی نیز باید براساس حجت شرعی عمل نمود و نه تحلیل های کاسبکارانه برخی از سیاسیون. در همین زمینه حضرت روح الله خمینی کبیر(ره) در تایید و حجت شرعی بودن انتخاب اصلح فرموده اندانتخابات یک محکی هم برای خودتان است که ببینید آیا می‌خواهید انتخاب اصلح بکنید برای خودتان، یا برای اسلام؟ اگر برای خودتان باشد، شیطانی است .و اما اگر انتخاب اصلح برای مسلمان‌هاست، «کی و از کجاست» مطرح نیست، از هر گروهی باشد، حزب باشد یا غیرحزب، نه حزب اسباب این می‌شود که غیر آن فاسد، و نه صددرصد حزبی بودن باعث صلاح آنهاست. ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد. اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می‌کنید و این یک محکی است برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است، یا برای صلاح خودتان."(2)

امام خامنه ای نیز در اول فروردین سال92 با بیانی شفاف و صریح ضمن تذکر بر مراقبت از تحت تاثیرقرار نگرفتن فضاسازی های سیاسی رای به اصلح را تکلیف دانستند و فرمودند: «باید خودتان تحقیق کنید، ملاحظه کنید، دقت کنید، از انسانهای مورد اعتمادتان بپرسید، تا به اصلح برسید و اصلح را انتخاب کنید...مراقب باشید، تحت تأثیر این چیزها قرار نگیرید؛ نگاه کنید، تشخیص بدهید، اصلح را بشناسید و برای ادای تکلیف، اسم او را به صندوق رأی بیندازید."(3)

حتی در استفتایی که از نماینده امام خامنه ای، در پاسخگویی به مسائل شرعی یعنی حجت السلام فلاح زاده شد به صراحت از رای دادن به اصلح به عنوان یک وظیفه شرعی یاد کردند؛ متن استفتا و پاسخ آن بدین شرح است:

مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را واجب دانستند، انتخابات اصلح را هم واجب دانستند، در بحث انتخاب اصلح شروط دیگری هم هست؟ بعضی می گویند در انتخاب اصلح مقبول جامعه هم مطرح است، آیا انتخاب اصلح قیدی دارد یا خود انتخاب اصلح از دید فرد مهم است، ولو اینکه هیچ کس به آن رأی ندهد؟

پاسخ: مقبول جامعه بودن یا نبودن از همان رأی مردم مشخص می شود که آیا مقبول هست یا خیر. شهرت افراد دلیل اصلح بودن ایشان نمی شود، ممکن است کسی مشهور باشد ولی اصلح نباشد، یا یک کسی مشهور نباشد ولی اصلح باشد. سعی کنید به اصلح رأی بدهید ولو آنکه آن فرد، شهرتی بین مردم نداشته باشد.

فلذا با چنین بیان های شفاف و روشنی از جانب حضرت امام(ره) و امام خامنه ای(روحی له الفداه) و مبنای دینی و استدلال های عقلانی هیچگونه راهی برای رجوع به افرادصالح مقبول  نمی ماند و همانطور که گفته شد خلاف تکلیف شرعی و مبانی دینی است.

از طرفی باید متذکر شد همانطور که در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 و انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی ثابت شد، کاندیداهایی که توسط رسانه ها و اصحاب قدرت و ثروت متهم به مشهور نبودن بودند، با حضور تکلیف مدارانه در عرصه انتخابات و پایفشاری بر آرمان های انقلاب اسلامی دل های مردم را نیز به سمت خود جلب کردند و افرادی که در نظرسازی های قبل از انتخابات جلودار بودند علی رغم پروپاگاندای تبلیغاتی و شعارهای غیرانقلابی عوام فریب نتواستند مورد اقبال مردم قرار بگیرند و حتی در انتخابات مجلس تهران مشهورین عالم سیاست که دائم در رسانه ها حضور دارند حتی نتوانستند به جمع 50 نفر برگزیده مردم برسند. و این خود نشان از طرح دروغین صالح مقبول توسط رسانه های زنجیره ای و اصحاب قدرت و ثروت است تا از این رهگذر علاوه بر حذف اصلح که اتفاقا مقبول هم واقع خواهد شد، برسبد رای خود بیفزایند.

از سوی کاندیداها و ائتلاف هایی که از آنها بیشتر از هرچیزی بوی سهم خواهی و قدرت طلبی به مشام می رسد تا عمل تکلیف و حجت شرعی باید گفت اگر کسی صلاحیت های لازم زمامداری امور مسلمین را در هرجایی در خود ببیند بر آن شخص تکلیف است تا خود را در معرض آرای مردم قراردهد و نه ائتلاف کند و با نظرسنجی به نفع دیگری کنار بکشد و از طرفی هم طبق فرمایش پیامبراکرم(ص): «من تقدم المسلمین و هو یری ان فیهم من هو افضل منه فقد خان الله و رسوله و المسلمین" (4) اگر کسی را بهتر از خود یافتند هرچند که مقبولیت ظاهری هم نداشت باید به نفع اصلح کنار بکشند و الا به خدا و رسولش و مسلمانان خیانت کرده است.»

در آخر اینکه امروز دوران پدرخواندگی عده ای متکبر سیاست زده بر امت گذشته که بخواهند به جای مردم فکر کنند و تصمیم بگیرند. این مردم هستند که با نگاه حداکثری بدون تنازل از اصول براساس شاخص های حقیقی دینی مانند ساده زیستی، عدالتخواهی، استکبارستیزی، کارآمدی، فساد ستیزی و...به فرد اصلح رای خواهند داد.

منابع:

1. غرر الحکم، ص 342

2. صحیفه امام، ج‏18، صفحه 197 

3. بیانات رهبری در 1فروردین 92 در حرم امام رضا(ع)

4. الغدیر، ج 8، ص 291


 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی