ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی «صدای مردم»
*******************************
✅پل ایمیلی: sedayemardommag@gmail.com
✅پل پیامکی: عزیزان می توانند نظرات خود را پیرامون کیفیت و محتوای صدای مردم، به شماره 100009 پیامک نمایند.
✅شماره مرکز پخش: 09305214929
*******************************
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی جنوب کشور
✅صاحب امتیاز و مدیر مسئول: محمدجهانبخش
✅سر دبیر: هادی مسعودی
*******************************
✅پل ارسال هدایای فرهنگی:
6104337926885797 کارت ملت
5239091833 شماره حساب نزد بانک ملت
*******************************
✅نشانی دفتر نشریه:فارس-شیراز-بزرگراه شیراز سپیدان - نبش زیتون 11- دفتر ماهنامه ی صدای مردم
کدپستی:7194113111
*******************************
✅گستره ی توزیع: استانهای فارس-کهگیلویه و بویراحمد-خوزستان-چهارمحال بختیاری-بوشهر
*******************************
✅ما را در گوگل پلاس دنبال کنید:
ماهنامه صدای مردم: sedayemardommag
✅نشانی اینترنتی ما در گوگل:
google.com/+ماهنامهصدایمردم139413881357
✅مرورگرهای پیشنهادی برای پلاس:
Internet Explorer & Opera
*******************************
آدرس و مکان های توزیع ماهنامه صدای مردم در شیراز:

*کیوسک چهارراه ملاصدرا
*کیوسک مقابل باغ ارم
*کیوسک مقابل مسجد دانشگاه
*کیوسک واقع در خیابان انقلاب جنب نگار خانه وصال
*کیوسک واقع درچهار راه گمرک, مقابل بانک توسعه و تعاون
*کیوسک واقع در خیابان زند ابتدای خیام
*کیوسک واقع درخیابان زند ابتدای انوری
*کیوسک چهارراه ادبیات روبروری دفتر وزارت خارجه
*بیست متری سینما سعدی نبش خیابان معدل کتاب فروشی منگان(هانیوان)
*کیوسک میدان آستانه روبروی حرم سید علاءدین
و در نماز جمعه شیراز...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

کریم باقری/ قرن بیست و یکم از همان اول و حتی قبل از آغازش خبرساز و حاشیه­ ساز بود. از شایعه به هم ریختن سیستم های رایانه ­ای به دلیل ورود به عدد 2000 تا پیشگویی­ های پایان تاریخ در قرن 21.  اما فارغ از این شایعات قرن 21 از همان اول پر سر و صدا آغاز شد. حادثه 11 سپتامبر 2001 منهتن نیویورک سرآغاز تحولاتی در نظام   بین الملل شد که کانون این تحولات منطقه غرب آسیا بود.


آمریکا که خود را قدرت مطلق بی­ رقیب عرصه بین­ الملل می دید با لشکرکشی به منطقه و تسخیر نظامی افغانستان و عراق پروژه­­ ای را آغاز کرد که قرار بود در نهایت به امنیت پایدار اسرائیل  و مهم­تر از آن خشکاندن ریشه ­های جبهه­ مقاومت در منطقه بیانجامد، خاورمیانه جدید!!! اما کاخ ­سفید خیلی زود متوجه شد که خاورمیانه جدید چندان هم مطابق میلش شکل نخواهد گرفت. الحاق عراق به محور مقاومت و سپس بیداری اسلامی کشورهای منطقه غربِ ­آسیا و شمالِ­ آفریقا، آمریکا را غافلگیر کرد.

اما پر واضح است که غرب دست از دشمنی با مقاومت برنمی­ دارد. سوریه انتخاب شد، کشوری که سال­های طولانی نقشی مهم و استراتژیک در جبهه مقاومت ایفا کرده و متاسفانه بدلیل کاستی­ هایی نظیر ضعف در ساختارهای حکومتی و نبود مردم­سالاری و برخی آزادی­ های مشروع و وجود برخی نارضایتی­ های عمومی نقطه خوبی برای شروع بود.

بغض و غضب استکبار همه یکجا هوار شد روی دمشق؛ مزدوران کارشان را در قالب اعتراضات مردمی و با فریب مردم آغاز کردند. حمص و درعا خیلی زود شعله ور شد، توطئه­ ها و زمینه سازی­ ها از قبل انجام شده و اینک سوریه به سرعت به سمت بحران پیش می­رفت. تحرکات سفارتخانه های خارجی و مخصوصا آمریکا در اوایل بحران بسیار پررنگ بود.

سوریه خیلی زود درگیر بحرانی طولانی­ مدت و خانمان سوز شد. هدف برکناری بشار و گسستن محور مقاومت از وسط بود. تروریست ها خیلی زود ماهیت حیوانی­شان را عیان کردند، دست به اسلحه برده و کشتار آغاز شد...

اکثر نقاط سوریه شعله­ ور شد و شهرهای مختلف یکی پس از دیگری سقوط کرد. آن­هم توسط تروریست­ هایی که بسیاری­شان سوری نبودند؛ تروریست های اجاره ای استکبار!

اما مقاومت که در ابتدا غافلگیر شده بود خیلی زود خود را بازیافت و سوریه نه تنها سقوط نکرد بلکه به جبهه جدید مقاومت تبدیل شد. همه کشورهای منطقه به نوعی درگیر شدند از ترکیه و عربستان و قطر گرفته تا ایران  و عراق و...؛ آوردگاهی جدی و پیچیده که کنترلش از دست همه خارج شد. دولت سوریه بعد از یک دوره طولانی بازیابی و تثبیت مواضع کم­ کم به حالت هجومی تغییر آرایش داد و پس از پیشروی و عقب نشینی­ های بسیار توانست بسیاری از شهرهای اصلی را پس بگیرد.

سال جاری نقطه عطف مهمی در تاریخ پرفراز و نشیب بحران چهارساله سوریه بود. روسیه با ورود خود به نبرد سوریه معادلات را دگرگون کرد. این ورود در فاصله نه چندان زیادی از افزایش پشتیبانی و حمایت دول غربی و ترکیه و عربستان از تروریست­ ها صورت گرفت. حمایتی که به قوت گرفتن تروریست ها و سقوط مناطقی مثل ادلب و بصری­ الشام و ... انجامید.

با ورود روسیه به عرصه نبرد، سوریه در چند جبهه فعال شد.  جبهه درعا در جنوب دمشق و لاذقیه و حلب در شمال سوریه جانی تازه گرفتند، سوخوها و میگ­های روسیه در چندماه اولیه حضورشان در آسمان سوریه، زاغه تسلیحات و عقبه تروریست­ ها را هدف قرار دادند. برخی گزارش ها از انهدام 30% تسلیحات برخی گروه­ های ترویستی بر اثر این حملات حکایت دارند.

دومینوی فتوحات مجاهدان مقاومت آغاز شد و مناطق یکی پس از دیگری آزاد شدند؛ آخرینِ آن، نبرد سرنوشت ساز و شکست استراتژیک حصر شهرک­ های نبل و الزهرا بود.

عملیات موفقیت آمیز شکست حصر شهرهای نبل و الزهرا و آزادی حدود 70 هزار شیعه که از آن به عنوان کلید فتح حلب یاد می شود را میتوان از ابعاد گوناگونی مهم دانست:

·        شکست حصر شهرهای نبل و الزهرا و رسیدن به جاده کاستیلو در شمال حلب عملا به معنای قطع یکی از اصلی­ترین و مهم­ترین راه­های ارتباطی تروریست ها با ترکیه می باشد. این جاده عملا شاهراه تامین و پشتیبانی و تدارکاتی تروریست­ ها بوده است.

با الحاق باشکوی به نبل و الزهرا و استقرار رزمندگان مقاومت در شمال حلب، تروریست­های مستقر در حلب با محاصره کامل فاصله چندانی ندارند. حلب پایتخت صنعتی و بزرگترین شهر سوریه است که فتح آن توسط رزمندگان مقاومت به معنای شکستن کمر تروریست­ ها در سوریه است.

·      با توجه به همزمانی این عملیات و مذاکرات طرفهای گوناگون در ژنو پیرامون اوضاع سوریه دستاوردهای این عملیات موفقیت­ آمیز عملا باعث شد تا تروریست­ ها نتوانند با سوء استفاده از وضعیت این دو شهر از دولت سوریه باج بگیرند و عملا دولت سوریه در موقعیت برتر قرار گرفت؛ این موضوع در ابراز ناراحتی کشورهای غربی و استکباری از انجام این عملیات کاملا مشهود است.

·        انجام این عملیات که به فاصله نه چندان زیادی پس از فتح فرودگاه استراتژیک کویرس انجام می­شود با ادامه سلسله پیروزی های رزمندگان مقاومت باعث افزایش روحیه مردم شده و اثبات می­کند که نجات مردم ازچنگال تروریست­ها اولویت رزمندگان مقاومت می باشد.

·        شکست حصر شهرهای نبل و الزهرا موجب الحاق چند هزار جوان شیعه و مقاوم و مبارز به صفوف رزمندگان مقاومت می­شود. جوانانی که قریب چهارسال با دست خالی در محاصره تروریست­ ها مقاومت کردند یقینا اکنون با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات پیروزهای زیادی را رقم خواهند زد؛ بی دلیل نیست که نام آنها تروریست­ها را به وحشت می اندازد.

حالا در وضعیت کنونی مقاومت در جبهه میدانی دست برتر را دارد، اکثر شهرهای مهم سوریه در کنترل دولت است. رمق تروریست­ ها گرفته شده، آرایششان از هم پاشیده و در لاک دفاعی فرو رفته اند. شاید دولت سوریه پس از آغاز بحران هیچ گاه وضعتیش به خوبی امروز نبود.

در جبهه سیاسی هم مذاکراتی که الان در مونیخ در جریان است با مذاکرات پیشین تفاوتهای بسیاری دارد.

در این مذاکرات تقریبا همه­ طرف­های درگیر و اثرگذار هستند. ایران و روسیه حضور جدی دارند. پیش شرط برکناری بشار اسد از قدرت و عدم امکان نامزد شدنش در انتخابات سوریه تقریبا کم رنگ و محو شده است، پیش شرطی که از خواسته­ های اصلی دشمنان مقاومت بود. موقعیت ترکیه متزلزل­ تر از گذشته شده و عربستان نیز درگیر بحران یمن است. نقاب پوشالیِ انقلابی و آزادیخواهیِ تروریست­ ها ور افتاده و افکار عمومی دیگر به عیان، به بربریت شان گواهی می­دهد.

سوریه و جبهه مقاومت در این چند سال خسارت­ های سنگین مالی را متحمل شده و شهدای زیادی را تقدیم کرده است، اما دستاوردهای استراتژیکی داشته اند. ارتش سوریه که ارتشی ناکارآمد بود از اساس بازسازی و متحول شد. نیروی بسیج مردمی سوریه شکل گرفت و وارد نبرد شد، اتحادی میدانی میان مجاهدین از ملیت های مختلف شکل گرفت و این مجاهدینِ بدون مرز در یک عرصه نبرد جدی و سخت، کارآزموده شدند و یقینا ارزش این تجربه در سال­های آینده به وضوح عیان خواهد شد.

شاید یکی از مهمترین دستاوردهای جبهه مقاومت بیداری مردم سوریه و ایجاد عقبه استراتژیک برای دولت بشار اسد و مقاومت در این کشور است. مردمی که بواسطه کاستی­ های متعدد ساختار حاکمیتی سوریه نارضایتی­ هایی در آنها پدید آمده و بسیاری از آنها در ابتدا فریب وعده­های معارضین مورد حمایت غرب را خورده بودند اکنون با عیان شدن چهره­ کریه تروریست­ های اجاره ای و نقشه کشورهای استکباری، صحنه را بهتر تشخیص می دهند.

از طرفی با تصمیم هیات حاکمه سوریه به اصلاح جدی ساختار حاکمیتی این پشتوانه­ مردمی دولت سوریه قویتر شده است، امری که خود را در نتایج انتخابات دو سال پیش این کشور نشان داد.

 اکنون پس از این همه فراز و نشیب­ های تلخ و شیرین، حاکمیت سوریه با پشتوانه­ قوی مردمی مانند ایران و عراق و حزب الله و انصارالله، همچنان با قدرت و سربلند در جبهه­ مقاومت ایستاده و مبارزه می­کند و این امر میسر نمی­شد مگر با مجاهدت مجاهدین سوری و ایرانی و عراقی و لبنانی و افغانستانی و پاکستانی و....  

هدیه کنیم به ارواح مطهر شهدای مدافع حریم اسلام و خانواده ­های معزّزشان صلواتی بر خاتم پیامبران.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی