ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی «صدای مردم»
*******************************
✅پل ایمیلی: sedayemardommag@gmail.com
✅پل پیامکی: عزیزان می توانند نظرات خود را پیرامون کیفیت و محتوای صدای مردم، به شماره 100009 پیامک نمایند.
✅شماره مرکز پخش: 09305214929
*******************************
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی جنوب کشور
✅صاحب امتیاز و مدیر مسئول: محمدجهانبخش
✅سر دبیر: هادی مسعودی
*******************************
✅پل ارسال هدایای فرهنگی:
6104337926885797 کارت ملت
5239091833 شماره حساب نزد بانک ملت
*******************************
✅نشانی دفتر نشریه:فارس-شیراز-بزرگراه شیراز سپیدان - نبش زیتون 11- دفتر ماهنامه ی صدای مردم
کدپستی:7194113111
*******************************
✅گستره ی توزیع: استانهای فارس-کهگیلویه و بویراحمد-خوزستان-چهارمحال بختیاری-بوشهر
*******************************
✅ما را در گوگل پلاس دنبال کنید:
ماهنامه صدای مردم: sedayemardommag
✅نشانی اینترنتی ما در گوگل:
google.com/+ماهنامهصدایمردم139413881357
✅مرورگرهای پیشنهادی برای پلاس:
Internet Explorer & Opera
*******************************
آدرس و مکان های توزیع ماهنامه صدای مردم در شیراز:

*کیوسک چهارراه ملاصدرا
*کیوسک مقابل باغ ارم
*کیوسک مقابل مسجد دانشگاه
*کیوسک واقع در خیابان انقلاب جنب نگار خانه وصال
*کیوسک واقع درچهار راه گمرک, مقابل بانک توسعه و تعاون
*کیوسک واقع در خیابان زند ابتدای خیام
*کیوسک واقع درخیابان زند ابتدای انوری
*کیوسک چهارراه ادبیات روبروری دفتر وزارت خارجه
*بیست متری سینما سعدی نبش خیابان معدل کتاب فروشی منگان(هانیوان)
*کیوسک میدان آستانه روبروی حرم سید علاءدین
و در نماز جمعه شیراز...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
۰۹ اسفند ۹۴ ، ۱۲:۱۵

زمین خواری قانونی!


رسول کدیور/ گزارشی در مورد مشکلات متقاضیان مسکن مهر بلوار دولت؛

بعد از 5 سال فقط شالوده ساختمان ها پی ریزی شده است...

حالا به مردم اعلام کرده اند که زمین ها مشکل دارد و باید تا 140 میلیون وجه واریز کنند که پروژه تکمیل شود/ یعنی پروژه ای که با نام مسکن مهر و حتی قیمت زمین، حداکثر 40 میلیون تومان هزینه بردار بوده چطور الان100 میلیون اضافه تر طلب میکنند؟


به گزارش صدای مردم، مطلع شدیم که جمعی از مردم متقاضی مسکن مهر بلوار دولت، به نحوه ساخت و مدیریت اعتراض داشتند و کار ساخت منازلشان هنوز هیچ پیشرفتی نداشته است. از این رو تصمیم گرفتیم طبق رسم همیشگی صدای مردم، بازتاب دهنده مشکلات مردم باشیم. پای صحبت های کارگری زحمتکش در شرکت گاز مینشینم که خود یکی از متقاضیان است.

صدای مردم: سلام. خودتان را معرفی کنید.

سلام علی شجاعی هستم یکی از نمایندگان 500 نفر از متقاضیان مسکن مهر


                                          

صدای مردم: لطفا توضیح دهید که مشکل شما وسایر متقاضیان چیست؟

در سال 89-88 به 800 نفر از متقاضیان مسکن مهر اعلام میشود که پروژه آنها در بلوار دولت توسط سه شرکت مسکن ساز ساخته خواهد شد. پس از مدتی بازرسی اداره تعاون مسکن به اینها اعلام میکند که این زمین ها خود مالکی است و از اسم مسکن مهر سوء استفاده نکنید و این سه شرکت اعلام میکنند که ما آن را با خود مردم حل میکنیم. پس از مدتی که مردم را با خبر کردند قرار شد که 8 میلیون اضافه تر نسبت به مسکن مهر واریز شود که درواقع زمین هم به نام مردم گردد و مردم صاحب سند باشند اما هنوز هیچ پیشرفتی در کار نیست. فیش های واریزی ما به نام مسکن مهر است و دولت هم این پروژه را خودمالکی و جدا از مسکن مهر میداند و به همین دلیل اعضا از دریافت وام مسکن مهر کنار گذاشته شده اند.

صدای مردم: یعنی همه پولها را مردم نقدی داده اند؟ بدون وام مسکن مهر؟

بله. البته بعدها از طریق مدیران شرکت قرار شد وام های ده میلیونی به مردم بدهند که آنهم با سود های بالا بود و مردم حدود 15 میلیون باید پس میدادند.

اینجا سوال پیش آمد که چرا هیچ شفافیتی از سوی این سه شرکت تعاونی نیست و با پیگیری های ما، از طرف اداره تعاون مسکن قول هایی داده شد که الان تازه پس از این همه سال مجمعی با حضور متقاضیان جهت اعلام وضعیت پروژه تشکیل شده است. از اسم مردم و با پول مردم این زمین ها را تغییر کاربری داده اند ولی هنوز این زمین ها به نام شخص دیگری است. حتی اعلام کرده اند که ما در این زمین شریک داریم، آنها باز هم این مسئله را شفاف سازی نکرده اند. مبالغی که ما داده ایم از نظر ما کافی بوده و نیازی به شریک جهت تقسیم هزینه های مالی جهت ساخت نبوده است  که اگر فرضاً مبالغ کافی نبود چرا از همان ابتدا به مردم اعلام نکرده اند که این مقدار کسری داریم و هر بار مردم را تهدید به به خروج از اولویت ساخت یا اعطای امتیاز میکردند؟ آیا این یک تبانی برای داشتن شریک از طرف خود شرکت نبوده است؟ الان بعد از 5 سال فقط شالوده ساختمان ها پی ریزی شده است.

حالا به مردم اعلام کرده اند که زمین ها مشکل دارد و باید تا 140 میلیون وجه واریز کنند که پروژه تکمیل شود. یعنی پروژه ای که با نام مسکن مهر و حتی پرداخت قیمت زمین، حداکثر 40 میلیون تومان هزینه بردار بوده چطور الان100 میلیون اضافه تر طلب میکنند؟

به مردم اعلام کرده اند که قبول کنند زمین را بفروشند تا هزینه ها را به مردم برگردانند و حالا حالا ها خانه دار نمی شوند. چون از ما متری 100 هزار تومان بابت زمین پول گرفته اند و الان همان زمین چند برابرارزش دارد. البته مردم قبول نکرده اند که بفروشند و خواستار ساخت خانه هایشان هستند.

باید حساب مالی شرکت بررسی و مورد حسابرسی قرار بگیرد. باید حساب شود که مردم اگر زمین ها را بفروشند برایشان بهتر است یا اگر بسازند؛ ما شکایت کرده ایم و الان پرونده به دستور قاضی به اتاق تعاون جهت حسابرسی ارجاع شده است.

مردم به دولت و نام مسکن مهر اعتماد کرده اند و حال پاسخ این اعتماد باید این باشد؟ اینها به مردم ایراد میگیرند که مردم هزینه را واریز نکرده اند، ولی وقتی شفاف سازی از سوی شرکت صورت نمیگیرد مردم چگونه باید پول بدهند؟ از طرفی اگر عده ای پول نداده اند، چرا کل پروژه باید متوقف بماند؟ میتوانند بعضی از بلوک هایی که هزینه آن پرداخت شده را بسازند. عده ای ازمتقاضیان به دلیل عدم شفافیت وعدم پاسخگویی از تقاضای خود صرفه نظر کرده اند وانصراف داده اند چون حس کرده اند که شاید کلاهبرداری در کار باشد.

صدای مردم: اصلی ترین بهانه توقف کار چه بوده است؟

میگویند تغییر کاربری داده نشده و مشکل از ساختار کمیسون ماده 5 بوده است. ولی چطور یک زمین بدون تغییر کاربری و داشتن آن همه مشکل باید جهت مسکن مهر درنظر گرفته شود و مردم وارد قضیه بشوند. به ما قول داده بودند که حداکثر تا سال 91 در منازلمان باشم اما تازه شالوده آن پی ریزی شده است. مشکل مالی را هم بهانه میکنند اما چرا از همان ابتدا به مردم اعلام نکردند که نمیتوانند بسازند و حال پس از 5 سال به مردم می گویند. چرا از شفاف سازی فرار میکنند؟ چرا حساب های مالی شرکت معلوم نیست؟ چرا از همان ابتدا اعلام نکردند که زمین ها خود مالکی است؟

صدای مردم: ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی