ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی «صدای مردم»
*******************************
✅پل ایمیلی: sedayemardommag@gmail.com
✅پل پیامکی: عزیزان می توانند نظرات خود را پیرامون کیفیت و محتوای صدای مردم، به شماره 100009 پیامک نمایند.
✅شماره مرکز پخش: 09305214929
*******************************
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی جنوب کشور
✅صاحب امتیاز و مدیر مسئول: محمدجهانبخش
✅سر دبیر: هادی مسعودی
*******************************
✅پل ارسال هدایای فرهنگی:
6104337926885797 کارت ملت
5239091833 شماره حساب نزد بانک ملت
*******************************
✅نشانی دفتر نشریه:فارس-شیراز-بزرگراه شیراز سپیدان - نبش زیتون 11- دفتر ماهنامه ی صدای مردم
کدپستی:7194113111
*******************************
✅گستره ی توزیع: استانهای فارس-کهگیلویه و بویراحمد-خوزستان-چهارمحال بختیاری-بوشهر
*******************************
✅ما را در گوگل پلاس دنبال کنید:
ماهنامه صدای مردم: sedayemardommag
✅نشانی اینترنتی ما در گوگل:
google.com/+ماهنامهصدایمردم139413881357
✅مرورگرهای پیشنهادی برای پلاس:
Internet Explorer & Opera
*******************************
آدرس و مکان های توزیع ماهنامه صدای مردم در شیراز:

*کیوسک چهارراه ملاصدرا
*کیوسک مقابل باغ ارم
*کیوسک مقابل مسجد دانشگاه
*کیوسک واقع در خیابان انقلاب جنب نگار خانه وصال
*کیوسک واقع درچهار راه گمرک, مقابل بانک توسعه و تعاون
*کیوسک واقع در خیابان زند ابتدای خیام
*کیوسک واقع درخیابان زند ابتدای انوری
*کیوسک چهارراه ادبیات روبروری دفتر وزارت خارجه
*بیست متری سینما سعدی نبش خیابان معدل کتاب فروشی منگان(هانیوان)
*کیوسک میدان آستانه روبروی حرم سید علاءدین
و در نماز جمعه شیراز...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات


محمد جهانبخش / مسئولین وزارت نفت، تحویل بگیرند؛

شهر گچساران پنجمین ابرمخزن نفتی دنیاست که با تأمین یک سوم نفت و گاز کشور بام نفتی ایران نام گرفته است اما غالب محله های این شهر دارای زندگی متوسط و سطح پایینی هستند که این نتیجه ناملایمات اقتصادی و عدم اهتمام جدی به محرومیت های موجود در این شهر می باشد. متأسفانه پس از سال ها مدیریت ناکارآمد در این استان، شاهد اختلاف طبقاتی فاحشی در این شهرستان هستیم. این بار صدای بی توجهی و نبود مدیریت جامع  از نیروهای کارگری نفت به گوش میرسد.

 با کمال تأسف و تأثر این بار «خودسوزیِ» یکی از کارگران نفتی؛ ما را، خانواده ایشان را و امامی که برای همین پابرهنگان و ولی نعمتان قیام کرده بود را به عزای خود نشاند. هاشم پرویزی در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات کارگری روز 28 آذرماه 94 خود را سوزاند.

پرویزی کارگر شرکت لرزه نگاری و خاک برداری در کمپ کاکا مبارک گچساران بود که به دلیل عدم پرداخت مطالبات چند ماهه خود به این شرکت مراجعه کرده و مورد بی مهری قرار میگیرد. پرویزی  آخرین بار با حضور در محل شرکت، برای  ایجاد واهمه در مدیران، با ریختن بنزین روی بدن خود، مدیران شرکت را به خودسوزی در صورت عدم پرداخت مطالباتش، تهدید می کند. بر اساس اخبار واصله با نزدیک شدن فندک به بدن وی ابتدا صورت ایشان آتش میگیرد و سپس سایر اعضاء هاشم پرویزی در آتش سوخته که با وجود اعزام به شهر گچساران و انتقال ایشان به یاسوج متأسفانه وی به دلیل شدت جراحات حاصل از آتش سوزی فوت میکنند.

گویا این اعتراضات یک روند متداول است؛ فراموش نکرده ایم، 28 بهمن ماه 92 همزمان با بازدید حسن روحانی، رئیس جمهور ایران از وزارت نفت، فردی مقابل ساختمان این وزارتخانه اقدام به خودسوزی کرد. گفته می شود این فرد بازنشسته وزارت نفت بوده است و وزارت نفت تصمیم داشت که خانه های سازمانی بازنشستگان را پس بگیرد. حتی بازنشستگان در این زمینه اعتراضاتی نیز کرده بودند ولی با این وجود باز هم اقدامی از سوی وزارت نفت صورت نمی گیرد.

میدانید معنای «خودسوزی» چیست؟ کارد باید به استخوانتان رسیده باشد، احتمالاً دیگر آبرویی مقابل زن و بچه تان دیگر نباید داشته باشید که تصمیم بگیرید جان عزیزتان را به سخت ترین و بدترین شکل ممکن از بین ببرید. گویا در کنار عادی سازی روابط با شیطان بزرگ، دیگر به آتش کشیده شدن تن و جسم انسانها هم برایمان عادی شده است.

«نگذارید مردم فقیر شوند تا کافر شوند»؛ شاید امثال آقا هاشم ها ترجیح میدهند به جای آنکه «کافر» شوند در «آتشِ» این دنیا سوخته شوند؛ برای دوری از آتش آخرت(که نتیجه کفر است) به آتش این دنیا روی می آورند. لکه این ننگ و ظلم روزی دامان جمهوری اسلامی را خواهد گرفت، این وعده خداست. خداوند باهیچ قومی و حکومتی و انقلابی عقد اخوت نبسته است. ملاک مشروعیت و لازمه دینی ماندن یک حکومت دینی، «عدالت اجتماعی» است، بی برو برگرد.

«الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم»؛ حکومت با کفر می ماند اما با ظلم محکوم به فناست. ظلم همه جا و از جانب همه کس «ظلم» است؛ فرقی نمی کند که ظالم معمم باشد یا کراواتی. اگر جمهوری اسلامی نتواند عدالت اجتماعی را به صورت نسبی برقرار کرده، شکاف طبقاتی را کاهش داده و فقر را ریشه کن کند؛ اگر نتواند عامل این «خودسوزی ها» را مرتفع کند، خودش دچار «خودسوزی» می شود؛ انقلاب با دستان خودش و به وسیله یاران سابقش به آتش کشیده می شود؛ هیچ انقلابی در طول تاریخ توسط دشمن خارجی از بین نرفته است...از خودمان بترسیم...

در کنار مقصران این ماجرا، تمام کسانی که نسبت به این فاجعه سکوت کرده اند، در به آتش کشیدن بدن ِ این کارگر معترض، نقش دارند؛ چرا که الساکت اخو الراضی، ساکت برادر راضی است...

«اگر بنا باشد که هر جا آدم برود مى‏ بیند که [دائماً] مردم دارند شکایت مى‏ کنند. زن و بچه مردم مى‏ آیند گریه مى‏ کنند. مى‏ آیند [التماس‏] مى کنند. من هم خسته دارم مى ‏شوم. خدا مى‏ داند که من در آن رژیم سابق هیچ وقت از هیچ چیز خسته نمى ‏شدم، هر فشارى مى‏ آوردند بر من خسته نمى ‏شدم، حالا دارم از خودمان خسته مى‏ شوم. آخر چرا باید این طور باشد. یک فکرى بکنید. اگر دیر بجنبید اسلام را در خطر تضییع و رفتن آبرویش قرار داده‏‌اید. مسئولیم همه ما.» (صحیفه امام، ج11، ص316)


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی