ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی «صدای مردم»
*******************************
✅پل ایمیلی: sedayemardommag@gmail.com
✅پل پیامکی: عزیزان می توانند نظرات خود را پیرامون کیفیت و محتوای صدای مردم، به شماره 100009 پیامک نمایند.
✅شماره مرکز پخش: 09305214929
*******************************
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی جنوب کشور
✅صاحب امتیاز و مدیر مسئول: محمدجهانبخش
✅سر دبیر: هادی مسعودی
*******************************
✅پل ارسال هدایای فرهنگی:
6104337926885797 کارت ملت
5239091833 شماره حساب نزد بانک ملت
*******************************
✅نشانی دفتر نشریه:فارس-شیراز-بزرگراه شیراز سپیدان - نبش زیتون 11- دفتر ماهنامه ی صدای مردم
کدپستی:7194113111
*******************************
✅گستره ی توزیع: استانهای فارس-کهگیلویه و بویراحمد-خوزستان-چهارمحال بختیاری-بوشهر
*******************************
✅ما را در گوگل پلاس دنبال کنید:
ماهنامه صدای مردم: sedayemardommag
✅نشانی اینترنتی ما در گوگل:
google.com/+ماهنامهصدایمردم139413881357
✅مرورگرهای پیشنهادی برای پلاس:
Internet Explorer & Opera
*******************************
آدرس و مکان های توزیع ماهنامه صدای مردم در شیراز:

*کیوسک چهارراه ملاصدرا
*کیوسک مقابل باغ ارم
*کیوسک مقابل مسجد دانشگاه
*کیوسک واقع در خیابان انقلاب جنب نگار خانه وصال
*کیوسک واقع درچهار راه گمرک, مقابل بانک توسعه و تعاون
*کیوسک واقع در خیابان زند ابتدای خیام
*کیوسک واقع درخیابان زند ابتدای انوری
*کیوسک چهارراه ادبیات روبروری دفتر وزارت خارجه
*بیست متری سینما سعدی نبش خیابان معدل کتاب فروشی منگان(هانیوان)
*کیوسک میدان آستانه روبروی حرم سید علاءدین
و در نماز جمعه شیراز...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
۰۸ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۳۷

در واقع پول ما بلوکه شده!


سمیرا مردانی / خانمی که خانه دار شدنش با اما و اگرها پیوند خورده بود؛

شهر صدرا که با هدف کاستن از مشکلات کلان شهر شیراز، همانند سایر شهرهای جدید طراحی و احداث شد(شمال غرب شیراز)، امروز به یکی از پرتراکم ترین مناطق از نظر سکونت جمعیت تبدیل شده است. صدرا میزبان جمعیتی بیش از صد هزار نفر است و بیشتر به صورت کمی گسترش پیدا کرده و به دلیل عدم مدیریت صحیح با مشکلات کوچک و بزرگی دست و پنجه نرم می کند؛ معضلاتی چون نبود امکانات زیربنایی( آب، برق، فاضلاب)، سیستم حمل و نقل درون‌شهری، معابر و گذرهای سواره و پیاده و شاید از همه مهمتر مسکن مهر از جمله مشکلاتی است که امروز گریبانگیر شهر صدرا شده است.

 

شهر جدید صدرا در چهار راه مشکلات، میزبان مسکن مهر شیراز هم هست. مسکن مهری که نوید خانه دار شدن خانواده ها را می دهد اما با سرعت رشد پایین و همچنین کمبود خدمات رفاهی که می توان از کمبود سیستم حمل و نقل عمومی و مشکلات سیستم جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب و مسیرهای تردد و دسترسی مناسب نام برد،مواجه است.

شهر جدید صدرا دارای پروژه های مسکن مهر بسیاری از جمله ؛سدعمران پارس گستر (ملاصدرا)، تعاونی مهر 3 (تعاون)، سحر فارس (ارگ)، وحدت بتون فارس (وحدت)، بناسازان رمضان (بهارستان)، نوآوران معماری فارس (رضوان)، وزارت دفاع (غدیر)، مدیریت توسعه گر ساختمان مهر (مهر بافت شهر شیراز (ولایت)، پروژه تاکسیرانان، صدا و سیما، انجمن خیرین (ایثار)، ترکیب بنا (دراک)، عمران مارون (ارژن)، سیمان فارس و خوزستان (پارسه)و .... می باشد.

اوایل امسال بود که مهندس نریمان معاون وزیر مسکن و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، خبر اتمام پروژه های مسکن مهر این شهر را در سال جاری اعلام کرد و گفت: «به غیر از پردیس که پروژه مسکن مهر در این شهر نسبت به دیگر شهرها دیرتر کلید خورد، افتتاح هیچ پروژه مسکن مهری بعد از دهه مبارک فجر قابل قبول نخواهد بود»؛ به احتمال زیاد این خبر برای متقاضیان مسکن مهر که چند سالی چشم انتظاری کشیدند خوش آیند بوده اما واقعیت ماجرا این است که حجم گسترده برخی پروژه ها و وضعیت نه چندان مناسب و رضایت بخش روبنایی و زیربنایی و رفاهی در شهر صدرا عملاً ناقض سخنان اخیر جناب نریمان است.

برای بررسی وضعیت فعلی مسکن مهر به فاز 2 صدرا رفتیم تا ازنزدیک شاهد مراحل ساخت و ساز خانه های متقاضیان مسکن مهر باشیم. مسیر دور بود و اتوبوس صدرا هم یاری نمی کرد، قسمتی را باید پیاده روی می کردیم. جاده سرپایینی را طی کردیم تا بالاخره خارج از وقت اداری بتوانیم چند دقیقه ای میهمان حراست کارگاه مسکن مهر امام رضا(ع) بشویم.

مرد مسن و خوش رویی که خود را کریمی معرفی کرد در پاسخ به سوال ما درباره تعداد واحدها و زمان بهره برداری و درصد پیشرفت ساخت و ساز گفت: «حدود 8 سالی هست که ساخت 2 هزار واحد مسکن مهر در فاز 2 شهر صدرا شروع شده و تا الان 70 درصد پیشرفت داشته که به قول سرپرست کارگاه تا پایان امسال تکمیل و به متقاضیانی که اسمشان در قرعه کشی مشخص می شود، تحویل داده خواهد شد.

ایشان ادامه داد: تا به امروز هیچ واحدی تحویل داده نشده و در حال حاضر 240 واحد آماده بهره برداری هست که همگی از نظر امکانات آب و برق و گاز کمبودی ندارند» .

در مورد مبلغ واریزی متقاضیان پرسیدم و در جواب گفت: «اوایل هر خانواده 17 میلیون تومان به حساب مسکن مهر پرداخت می کردند که مدتی بعد اعلام شد 3 میلیون دیگر باید پرداخت شود و جمعاً شد 20 میلیون تومان که خود متقاضی باید پرداخت می کرد که 30 میلیون هم دولت وام می داد».

آقای کریمی که از ساخت و سازهای فاز یک هم خبر داشت گفت: «فاز یک هم 2 هزار واحد دارد که 700 واحد مسکن مهر تکمیل شده و گویا تا یکی دو هفته دیگر به متقاضیان تحویل داده می شود».

برای اینکه صحبت متقاضیان مسکن مهر را هم بشنویم به سراغ خانم رحمانی رفتیم که خانه دار شدنش با اما و اگر ها پیوند خورده و معلوم نیست در شهر صدرا صاحب خانه می شود یا نه. خانم رحمانی ماجرا را اینطور تعریف کرد: «از سال 90 برای مسکن مهر ثبت نام و مبلغ 2 میلیون تومان هم واریز کردم. 26 فروردین سال 91 از طرف روابط عمومی شرکت عمران شهر صدرا در روزنامه خبر، آگهی شده بود که متقاضیان مسکن مهر شهر جدید صدرا(پروژه معماران پارس صنعت) باید از تاریخ چاپ آگهی تا 21 اردیبهشت 91 مبلغی را به حساب مسکن مهر شعبه صدرا واریز کنند.

در این آگهی  نوشته بودند؛ کسانی که 2 میلیون تومان پرداخت کردند 4 میلیون و سیصد هزار تومان دیگر هم باید واریز کنند، که ما همین کار را انجام دادیم اما بعد از مدتی که به شرکت پارس صنعت مراجعه و با پیمانکار صحبت کردیم گفتند؛ اگر زمین بدهند ما خانه را می سازیم اما به اسم شما زمینی وجود ندارد!!»

خانم رحمانی که ناراحتی از چهره اش می بارید، امیدی به خانه دار شدن نداشت و میگفت: «برای پس گرفتن پولمان هم پیگیر شدیم اما گفتند؛ تهران باید اجازه بدهد و فعلاً نمی شود و در واقع پول ما بلوکه شده. برخی آشنایان به من توصیه به صبر می کنند و میخواهند با این جمله که «4 میلیونت آنجا پس انداز میشود شاید بعداً صاحب زمین شدی» مرا دلداری دهند اما شما که بهتر میدانید با این گرانی و تورم پول را نیاز داریم و ممکن است پولمان هم از دستمان برود.»

از هر دو برای وقتی که دراختیار صدای مردم گذاشتند تشکر کردم. امیدواریم وعده تکمیل مسکن مهر صدرا تا پایان امسال محقق و مسئولان مربوطه برای کاهش مسائل و دل نگرانی های مردم صدرا، از جمله مسکن مهر(که دو سالی است با بی مهری متولیان امر روبرو شده است) و هم مشکل فاضلاب که با بی توجهی و بی مسئولیتی عده ای از مسئولین، این روزها به معضل و تهدید زیست محیطی مبدل گشته، نهایت تلاش خود را به کار گیرند. البته که مسئولین محترم وزارت راه و شهرسازی در شیراز و تهران نباید انتظار داشته باشند برای تکمیل و ساماندهی مساکن مهر شیراز و برخی کلانشهرها مانند تهران با حداقل دو سال تأخیر، با تقدیر و  تشکر مردم روبرو شوند؛ مردمی که چه بسا عده ای از آنان این دو سال تأخیر به قیمت بر باد رفتن تمام زندگیشان تمام شده باشد.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۸
ماهنامه صدای مردم

زمین

صدای مردم 9

صدرا

مسکن مهر

پول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی