ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی «صدای مردم»
*******************************
✅پل ایمیلی: sedayemardommag@gmail.com
✅پل پیامکی: عزیزان می توانند نظرات خود را پیرامون کیفیت و محتوای صدای مردم، به شماره 100009 پیامک نمایند.
✅شماره مرکز پخش: 09305214929
*******************************
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی جنوب کشور
✅صاحب امتیاز و مدیر مسئول: محمدجهانبخش
✅سر دبیر: هادی مسعودی
*******************************
✅پل ارسال هدایای فرهنگی:
6104337926885797 کارت ملت
5239091833 شماره حساب نزد بانک ملت
*******************************
✅نشانی دفتر نشریه:فارس-شیراز-بزرگراه شیراز سپیدان - نبش زیتون 11- دفتر ماهنامه ی صدای مردم
کدپستی:7194113111
*******************************
✅گستره ی توزیع: استانهای فارس-کهگیلویه و بویراحمد-خوزستان-چهارمحال بختیاری-بوشهر
*******************************
✅ما را در گوگل پلاس دنبال کنید:
ماهنامه صدای مردم: sedayemardommag
✅نشانی اینترنتی ما در گوگل:
google.com/+ماهنامهصدایمردم139413881357
✅مرورگرهای پیشنهادی برای پلاس:
Internet Explorer & Opera
*******************************
آدرس و مکان های توزیع ماهنامه صدای مردم در شیراز:

*کیوسک چهارراه ملاصدرا
*کیوسک مقابل باغ ارم
*کیوسک مقابل مسجد دانشگاه
*کیوسک واقع در خیابان انقلاب جنب نگار خانه وصال
*کیوسک واقع درچهار راه گمرک, مقابل بانک توسعه و تعاون
*کیوسک واقع در خیابان زند ابتدای خیام
*کیوسک واقع درخیابان زند ابتدای انوری
*کیوسک چهارراه ادبیات روبروری دفتر وزارت خارجه
*بیست متری سینما سعدی نبش خیابان معدل کتاب فروشی منگان(هانیوان)
*کیوسک میدان آستانه روبروی حرم سید علاءدین
و در نماز جمعه شیراز...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
۰۷ اسفند ۹۴ ، ۱۱:۰۱

بینوایان کتاب الهی است...





علی اصغر مرتضائی راد / معرفی کتاب بینوایان

« به نظر من بینوایان ویکتور هوگو برترین رمانی است که در طول تاریخ نوشته شده است. من همه رمان های طول تاریخ را نخوانده ام، شکی در این نیست، اما من مقدار زیادی رمان خوانده ام که مربوط به حوادث قرن های گوناگون است. مثلا فرض کنید "کمدی الهی" (دانته آلگیری) را خوانده ام، "امیر ارسلان" هم خوانده ام، "الف لیله و هزار و یک شب" را هم خوانده ام، وقتی نگاه می کنم به این رمانی که ویکتور هوگو نوشته، می بینم این چیزی است که اصلا امکان ندارد هیچ کس بتواند بهتر از این بنویسد یا نوشته باشد و معروف نباشد و مثل منی که در عالم رمان بوده ام، این را ندیده باشم ... من می گویم بینوایان یک معجزه است در عالم رمان نویسی، واقعا یک معجزه است...

من به همه جوان ها توصیه می کنم، نه حالا که دارم با شما صحبت می کنم، بارها این را گفته ام، زمانی که جوان ها زیاد دور و بر من می آمدند قبل از انقلاب، بارها این را گفته ام که بروید حتما بینوایان را بخوانید. این بینوایان کتاب جامعه شناسی است، کتاب تاریخی است، کتاب انتقادی است، کتاب الهی است، کتاب محبت وعاطفه و عشق است

در نگاه اول شاید کمتر کسی باور کند که جملات فوق از دهان رهبر انقلاب خارج شده باشد؛ این همه تعریف و تمجید از یک نویسنده غربی و کتابش در باور کسانی که با شخصیت اصیل و حقیقی امام خامنه ای آشنایی ندارند کمی عجیب به نظر می رسد. اما اگر اندکی در نظام فکری و عملی امام خامنه ای نظر بیاندازیم خواهیم فهمید که این تعاریف کاملا به جا بوده است و کاملا با مرام فکری ایشان سازگار است و عمق این قضیه را زمانی خواهیم فهمید که کتاب بینوایان را یک دور بخوانیم.( شاید بهتر باشد به عنوان یک نسخه پیشنهادی بگویم قبل یا بعد از بینوایان یک دور کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" رهبری را بخوانید آن موقع به علت اصلی این همه تعریف و تمجید رهبری از این رمان پی خواهید برد.)

البته تعاریف امام خامنه ای از این اثر بی نظیر به اینجا ختم نمی شود؛ نقل است که ایشان در یکی از حوزه های تشکیلاتی حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 در مورد این رمان گفته اند: « اگر پیامبر اکرم مبعوث نشده بودند و اگر قرآن کریم نازل نشده بود، من پیامبر خودم را "ویکتور هوگو" و کتاب آسمانیم را "بینوایان" بر می گزیدم

همچنین این تعریف و تمجیدات مختص رهبر انقلاب هم نیست تا جایی که نقل است علامه جعفری نیز در مورد رمان بینوایان و ویکتور هوگو می گوید: «من از رمان بینوایان ویکتور هوگو 250 مورد از آموزه های دینی اسلام را استخراج کردم... آرزوی قلبی ام از زمان طلبگی، نوشتن کتابی درباره ی شخصیت امام حسین(ع) بود و حاضر بودم تمام زندگی ام را بدهم، تا مردی چون ویکتور هوگو درباره ی امام حسین(ع) مطلب بنویسد




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی