ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم

عدالت خواهی، آرمان خواهی، مطالبه گری

ماهنامه صدای مردم
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی «صدای مردم»
*******************************
✅پل ایمیلی: sedayemardommag@gmail.com
✅پل پیامکی: عزیزان می توانند نظرات خود را پیرامون کیفیت و محتوای صدای مردم، به شماره 100009 پیامک نمایند.
✅شماره مرکز پخش: 09305214929
*******************************
✅ماهنامه سیاسی-اجتماعی جنوب کشور
✅صاحب امتیاز و مدیر مسئول: محمدجهانبخش
✅سر دبیر: هادی مسعودی
*******************************
✅پل ارسال هدایای فرهنگی:
6104337926885797 کارت ملت
5239091833 شماره حساب نزد بانک ملت
*******************************
✅نشانی دفتر نشریه:فارس-شیراز-بزرگراه شیراز سپیدان - نبش زیتون 11- دفتر ماهنامه ی صدای مردم
کدپستی:7194113111
*******************************
✅گستره ی توزیع: استانهای فارس-کهگیلویه و بویراحمد-خوزستان-چهارمحال بختیاری-بوشهر
*******************************
✅ما را در گوگل پلاس دنبال کنید:
ماهنامه صدای مردم: sedayemardommag
✅نشانی اینترنتی ما در گوگل:
google.com/+ماهنامهصدایمردم139413881357
✅مرورگرهای پیشنهادی برای پلاس:
Internet Explorer & Opera
*******************************
آدرس و مکان های توزیع ماهنامه صدای مردم در شیراز:

*کیوسک چهارراه ملاصدرا
*کیوسک مقابل باغ ارم
*کیوسک مقابل مسجد دانشگاه
*کیوسک واقع در خیابان انقلاب جنب نگار خانه وصال
*کیوسک واقع درچهار راه گمرک, مقابل بانک توسعه و تعاون
*کیوسک واقع در خیابان زند ابتدای خیام
*کیوسک واقع درخیابان زند ابتدای انوری
*کیوسک چهارراه ادبیات روبروری دفتر وزارت خارجه
*بیست متری سینما سعدی نبش خیابان معدل کتاب فروشی منگان(هانیوان)
*کیوسک میدان آستانه روبروی حرم سید علاءدین
و در نماز جمعه شیراز...
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

سعید آتشبار: ماهنامه صدای مردم در راستای انعکاس فعالیت ها و ارائه دیدگاه های جریانات خودجوش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفتگویی را با یکی از نیروهای محوری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در خوزستان ترتیب داده است که در ادامه مشروح این گفتگو را می خوانید؛

صدای مردم : باسلام لطفا خودتان را معرفی کنید ؟

عرض سلام و تحیت دارم خدمت شما و مخاطبین ماهنامه صدای مردم. داوود مدرسی یان هستم؛ اهل رامهرمز؛ فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شهید چمران اهواز. شغل حقیر معلمی است و دبیر رشته کامپیوتر هستم.

صدای مردم:تعریف شما از فرهنگ و جبهه ی فرهنگی انقلابی اسلامی چیست، وزن و منزلت فرهنگ در منظومه ی گفتمانی انقلاب اسلامی را چطور می بینید؟

واژه ی فرهنگ قریب به 400 معنی دارد. اما تعریف ما از فرهنگ مجموعه افکار و باورها و بایدها و نبایدها و هنجارها و آداب و رسوم است. فرهنگ انقلاب اسلامی متأثر از مجموعه ی عقاید، اخلاق و احکام اسلامی است. فرهنگ بستر و مبنای جامعه و محیط بر جامعه است. فرهنگ هوایی است که همه ی ما استشمام می کنیم. فکر کردن، اندیشیدن، زندگی کردن، رانندگی، آب خوردن، راه رفتن، پوشش، روابط با همسایه، روابط با خانواده همه تحت تأثیر فرهنگ است. البته باید مواظب باشیم منظور فرهنگ سکولار نیست نه، فرهنگ دینی هست. یعنی همه ی اینها متأثر از دین باشد. ما 37 سال پیش رژیم حاکم را تغییر دادیم. انقلاب سیاسی کردیم، نظام تشکیل دادیم لکن انقلاب فرهنگی نکردیم.

 تنها راه ادامه حیات جمهوری اسلامی انقلاب فرهنگی است. امروز یک جبهه عظیم فرهنگی مقابل ما ایستاده است. استکبار با بزرگترین و عظیم ترین دستگاه های اطلاعاتی و امپراطوری رسانه ای و سابقه بیش از 200 سال کار و تلاش علیه ما ایستاده اند. یک پرچمی علیه ما برافراشته شده است که آمریکا، صهیونیسم، انگلیس، فرانسه، توده ای، سلطنت طلب، منافقین، رژیم های سکولار و متحجر منطقه و غیره علیه ما دارند کار می کنند.

در این مقطع از عهده ی اشخاص یا دستگاه ها و تشکل ها به تنهایی کاری ساخته نیست. تنها راه فعالیت جبهه ای است یعنی همه متصل به هم، پشتیبان هم. همه با هم تقسیم کار کنند.

صدای مردم: با توجه به اینکه در ساختار اداری وسیستمی کشور ما، نهادها و دستگاه های دولتی، شبه دولتی ونیمه دولتی متعددی متولی پیاده سازی برنامه های فرهنگی و دینی هستند، چه ضرورتی دارد جریانات خودجوش ومردمی در استان خوزستان وشهرستان رامهرمز به کار فرهنگی بپردازند؟

انقلاب اسلامی از اول زنجیره منطقی داشته است. اول، انقلاب اسلامی یعنی دگرگونی رژیم. دوم، تشکیل نظام اسلامی؛ یعنی چارچوب، هدف، حاکمیت و نوع حاکمیت مشخص شد. سوم، تشکیل دولت اسلامی و چهارم، تحقق جامعه اسلامی و مرحله پنجم تمدن سازی؛ رسیدن به امت اسلامی یا همان تمدن اسلامی. خب؛ ما هنوز در مرحله سوم هستیم. دولت اسلامی هنوز تشکیل نشده است. البته منظور از دولت صرفاً قوه مجریه نیست. دولت متشکل از تمامی کارگزارن نظام و تمامی ساختارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره است. دولت دو عنصر دارد: کارگزار+ ساختار.

ما هنوز دولت اسلامی تشکیل ندادیم. اگر دولت اسلامی تشکیل شود تحقق جامعه اسلامی بسیار بسیار آسان است. البته دولت و جامعه اسلامی می توانند به موازات هم شکل بگیرند. بعد از تشکیل دولت و جامعه اسلامی نیز تشکیل امت اسلامی است. ما اگر دولت اسلامی تشکیل می دادیم یعنی تمامی کارگزاران از صفرتا صد انسان هایی باشند با تفکر و عمل اسلامی و همچنین تمامی ساختارها اعم از اقتصادی و بانکی و سیاسی و فرهنگی اسلامی بودند. اگر دولت اسلامی تا حالا تحقق پیدا می کرد نیاز به اقدام خودجوش جدای از ساختارها نبود! نیاز به وجود و تشکیل، تشکل های خودجوش برای کادرسازی و فعالیت فرهنگی نبود!

به فرموده رهبری دولت اسلامی دو عنصر نیاز دارد یکی کادرسازی و یکی هم تولید فکر و تولید الگو. تولید فکر که اساساً کار دستگاههای فکری و یا اندیشکده هاست که تعداد اندیشکده ها در کشورمان بسیار بسیار پائین است. کادرسازی که وظیفه حوزه و دانشگاه است که متأسفانه عملاً خروجی موفقی نداشته اند.

پس ضروری است که اقدامات خودجوش شکل بگیرد. دلیل فعالیت های ما در شهرستان رامهرمز نیز همان حرکت در راستای زنجیره منطقی است که در بالا اشاره کردم و در راستای دولت سازی اسلامی و جامعه سازی است.

صدای مردم: در دو سال اخیر رهبری انقلاب تأکیدات مکرری بر حضور جوانان مؤمن و انقلابی در صحنه های گوناگون انقلاب و تقویت جریانات خودجوش فرهنگی داشتند و مسئولان و سایرین را به حمایت از جناح مؤمن وانقلابی و عدم کنارگذاشتن وتخریب آنها به بهانه اعتدال و جلوگیری از افراطی گری متذکرشدند، علت این امر را چه می دانید؟

یک جبهه عظیم جنگ نرم علیه ماشکل گرفته است. راهبرد ما در این عرصه چیست؟ راهبرد ما راه انداختنِ کار جبهه ای است. و تنها امید رهبری همین جوانان انقلابی هستند که در گوشه و کنار کشور در حال انجام فعالیت های خودجوش اند. خیلی صریح بگویم حضرت آقا از دستگاههای عریض و طویل با بودجه های آنچنانی قطع امید کرده است.

برخی دستگاهها رسالت خودشان را فراموش کرده اند. برخی دستگاه ها حتی علیه انقلاب و علیه ارزش ها و همسو با دشمن فعالیت می کنند. دشمن علیه ما یک جنگ اساسی در تخریب بنیان ها و فرهنگ راه انداخته است. به عقیده ی من تخریب بنیان ها و ترویج پلورالیزم معرفتی خیلی خیلی خطرناک تر از تغییر هنجارهاست. وقتی بنیان ها تخریب شدند تغییر هنجارها واقعاً آسان است.

صدای مردم: حلقه های مفقوده و خلأهای استراتژیک مدیریت فرهنگی جمهوری اسلامی را چه می دانید؟

عدم یک چشم انداز جامع، مستقل، شفاف یکی از خلاء هاست. عدم راهبرد برای حرکت از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب یا همان چشم انداز یکی دیگر از دردهاست. عدم طرح و عدم برنامه.

طرح مهندسی فرهنگی که توسط برخی دستگاهها طراحی و تدوین شده است ناقص است وظایف دستگاه ها و وزارت خانه ها و غیره مشخص و شفاف نیست! وظایف دانشگاه ها به همین صورت. بطور مثال فلان دانشگاه در فلان شهرستان چه سهمی در مهندسی فرهنگی باید داشته باشد؟ اینها خلاء هاست. البته عدم اراده مسئولین عدم اراده نخبگان نیز بسیار کارساز است.

صدای مردم: رسالت جریانات وجناح مؤمن و انقلابی در مطالبه ی امام خامنه ای در مراسم  26 امین سالگرد ارتحال حضرت روح الله مبنی بر بازخوانی آرمانهای امام راحل چیست؟

یک راه بازخوانی همین راه اندازی صحیفه خوانی در تشکل های دانشجویی و مردمی است. جوانان انقلابی در گوشه و کنار خودشان باید اول با کلام و راه امام آشنا شوند. به نظر من صحیفه خوانی یک انقلاب درونی و یک بیداری اسلامی درون تک تک افراد ایجاد می کند این یک راه است. اما باید در نظر گرفت گاهاً بخشی از جامعه صحبت امام یا حتی امام معصوم و یا حتی قرآن کلام الله مجید را می شنوند اما قبول نمی کنند به دنبال استدلال منطقی  و بحث عقلانی اند نه نقلی.

به نظر من باید برای این طیف فکری کرد. مثلاً شما هر چه که کلام امام(ره) را راجع آمریکا برای برخی اشخاص بخوانید باز تحت تأثیر قرار نمی گیرند. همان پلورالیزم معرفتی که مبانی اعتقادی افراد را نشانه رفته است باید حل شود.

صدای مردم: یکی از نقدهایی که معمولاً نسبت به جریانات فرهنگی و انقلابی وارد می شود، محدودیت فعالیتها به دغدغه های درون گفتمانی و بیگانگی با مناسبات اجتماعی ومطالبات کف خیابان زیست بوم یک جغرافیاست. مجموعه ی یاران انقلاب اسلامی چه ساز وکاری را برای فهم و ارتباط گیری و مطالبه ی خواسته های توده ها و لایه های مختلف اجتماعی ازمسئولین دارد؟

به نظر من یکی از ضعف های اساسی نیروهای فرهنگی خودی عدم خودساختگی معرفتی و بصیرتی است. ما نگاه می کنیم گاهاً همان نیروی انقلابی که شب و روز ندارد و سختی های زیادی را در راه فعالیت های فرهنگی به جان می خرد اما باز برخی بزنگاهها می لنگد یا به وقت تصمیم صحیح نمی گیرد یا دچار برخی تفسیرهای غلط در کار فرهنگی می شود.

گاهاً اینقدر اختلاف هم پیدا می کنند که باید برای هر کدام از آنها یک تشکل تأسیس کرد! بله؛ اختلافات همیشه از سر کبر و غرور هم نیست. غالب این مشکلات بر می گردد به مبانی معرفتی و بصیرتی اشخاص. گاهاً برخی نیروهای انقلابی که فریادِ جذب حداکثری هم سر می دهند از جذب نیروهای انقلابی دیگر ناتوانند! دیگر با مردم چه ارتباطی می توانند داشته باشند! چرا؟ به نظر حقیر هر کسی می خواهد فعالیت داشته باشد و خودجوش وارد عرصه کارزار جنگ نرم شود باید با تأکید – مبانی معرفتی خودش را بسازد. این دستور مؤکد حضرت آقاست که می فرماید خیلی ها از همان اول انقلاب، انقلابی بودند اما به مرور زمان و  با وزیدن برخی بادها چنان لرزیدند که گویی از اول انقلابی نبودند! چرا؟ چون مبانی معرفتی و بصیرتی خودشان را محکم نبستند. اگر این حل شد ارتباط گیری و جذب دیگران و تأثیر بروی افکار عمومی راحت تر است.

ایفای نقش عمومی آسان تر است. با انجام های کارهای جهادی با مطالبه حقوق و مشکلات اجتماعی و صنفی مردمی. یکی از کارهای اساسی که ما داریم در رامهرمز انجام  می دهیم همین کادرسازی افرادی است با شاخص های معرفت، بصیرت، معنویت و مهارت. این افراد با کسب این معارف بعداً در کارزار فرهنگی مؤثر ترند.

به فرموده ی حضرت آقا همیشه آنهایی که در صف اول مبارزه اند ودیگران به دنبال آنها هستند کسانی اند که سلاح آنها معرفت است. ما در رامهرمز با ارتباط با مردم و اقشار، حقوق و مطالبات بحق آنها را از مسئولین مطالبه می کنیم در نشریات در پایگاه خبری یا بصورت حضوری. به نظرم علم اصلی مطالبه ی مشکلات مردم و معضلات جامعه و دردهای محرومین باید به دست نیروهای انقلابی بلند شود این رسالت اساسی ماست.

صدای مردم: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید. موفق و پیروز باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی